Developing the Creativity of Gifted and Talented Students in Inclusive Programs: Odyssey of the Mind
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00046182" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00046182 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Developing the Creativity of Gifted and Talented Students in Inclusive Programs: Odyssey of the Mind
Popis výsledku v původním jazyce
Often schools and teachers are faced with the dilemma of serving students who are gifted and talented due to limitations in staff and funding for special programs. Odyssey of the Mind began in the late 1970s in the US as a creative problem-solving competition. As the program grew, ideas and problems used in the annual competition became available on the internet. Some schools have used these ideas to supplement learning. The types of activities and problems developed by Odyssey of the Mind are especially useful for classes and schools serving children who are gifted and talented.
Název v anglickém jazyce
Developing the Creativity of Gifted and Talented Students in Inclusive Programs: Odyssey of the Mind
Popis výsledku anglicky
Often schools and teachers are faced with the dilemma of serving students who are gifted and talented due to limitations in staff and funding for special programs. Odyssey of the Mind began in the late 1970s in the US as a creative problem-solving competition. As the program grew, ideas and problems used in the annual competition became available on the internet. Some schools have used these ideas to supplement learning. The types of activities and problems developed by Odyssey of the Mind are especially useful for classes and schools serving children who are gifted and talented.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Grenarová, R., Vítková, M. (eds.) Cizojazyčná výuka a nadaný žák. Foreign Language Teaching and a Gifted and Talented Pupil.
ISBN
978-80-210-5375-5
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
—
Počet stran knihy
200
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—