Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Koncepce reedukace v podmínkách ústavní péče

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00046334" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00046334 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Koncepce reedukace v podmínkách ústavní péče

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek nastiňuje nejdůležitější koncepce reedukace v podmínkách ústavní péče. Předmětem výzkumu jsou reedukační (ústavní) zařízení. Jsou analyzovány přístupy různých autorů a respektován historický vývoj pohledů na reedukaci, který ústí v současná moderní pojetí. Příspěvek se zaměřuje na koncepce reedukace a resocializace v nejširším pojetí. Definuje termíny výchova a socializace, a uvádí je do souladu s termíny reedukace a resocializace. Součástí příspěvku jsou otázky spojené s pojetím poruch chování. Hlavní důraz je položen na proudy řešení resocializace. Příspěvek se zabývá především tzv. pedagogickým pojetím reedukace. V závěru jsou nastíněny hlavní překážky reedukace v ústavních zařízeních.

  • Název v anglickém jazyce

    Educational Intervention in Institutional Care

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents the most important theories of educational intervention in institutional care. The object of the research is "re-training" institutions (prisons, etc.). We focus on the analysis of approaches of various authors. We provide an overview of historical development of approaches to re-training as well as current state. The article focuses on approaches to resocialization and re-training in broad perspective. It defines concepts of up-bringing and socialization and relates them to concepts of re-training and resocialization. Furthermore, we deal with issues connected to approaches to behaviour difficulties with main focus lying on re-training. As a conclusion, the article mentions the main barriers to the process of re-training in institutional care.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Vítková, M., Havel, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.

  • ISBN

    978-80-7315-199-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    28

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Paido

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    PdF MU

  • Datum konání akce

    15. 9. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku