Koncepce reedukace v podmínkách ústavní péče
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00046334" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00046334 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Koncepce reedukace v podmínkách ústavní péče
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek nastiňuje nejdůležitější koncepce reedukace v podmínkách ústavní péče. Předmětem výzkumu jsou reedukační (ústavní) zařízení. Jsou analyzovány přístupy různých autorů a respektován historický vývoj pohledů na reedukaci, který ústí v současná moderní pojetí. Příspěvek se zaměřuje na koncepce reedukace a resocializace v nejširším pojetí. Definuje termíny výchova a socializace, a uvádí je do souladu s termíny reedukace a resocializace. Součástí příspěvku jsou otázky spojené s pojetím poruch chování. Hlavní důraz je položen na proudy řešení resocializace. Příspěvek se zabývá především tzv. pedagogickým pojetím reedukace. V závěru jsou nastíněny hlavní překážky reedukace v ústavních zařízeních.
Název v anglickém jazyce
Educational Intervention in Institutional Care
Popis výsledku anglicky
The article presents the most important theories of educational intervention in institutional care. The object of the research is "re-training" institutions (prisons, etc.). We focus on the analysis of approaches of various authors. We provide an overview of historical development of approaches to re-training as well as current state. The article focuses on approaches to resocialization and re-training in broad perspective. It defines concepts of up-bringing and socialization and relates them to concepts of re-training and resocialization. Furthermore, we deal with issues connected to approaches to behaviour difficulties with main focus lying on re-training. As a conclusion, the article mentions the main barriers to the process of re-training in institutional care.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vítková, M., Havel, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
ISBN
978-80-7315-199-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
28
Strana od-do
—
Název nakladatele
Paido
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
PdF MU
Datum konání akce
15. 9. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—