K výzkumnému kontextu očima filozofie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00046935" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00046935 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
K výzkumnému kontextu očima filozofie
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola je rozdělena do dvou částí. V první její autor charakterizuje posun statusu vědy od novověké vědy k vědě v pozdně moderní době. V novém statusu je věda charakterizována zaměřením na problémovou situaci a její vyřešení. V druhé části jsou představena témata, která jsou dle autora nutná zkoumat - změna pojetí identity, etické principy v globalizující se společnosti - neboť to jsou prostředky, jak vyřešit problémy, jež se v současné době vynořují.
Název v anglickém jazyce
A Context of the researches from the philosophical point of view
Popis výsledku anglicky
The chapter is divided into two parts. In the first one, the author characterizes a transition of a science status from the the modern one into the late modern form. The latter consists in the fact that sciences are defined by problem, which we need to solve. In the second part, the author determines main problems that are to be dealt with - the new type of identity (boundary identity) and principles of ethics in the late modern world.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AA - Filosofie a náboženství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Výzkum zaměřený na ... : Základní směry výzkumu Katedry sociální pedagogiky PdF MU
ISBN
978-80-210-5391-5
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Počet stran knihy
144
Název nakladatele
Masarykova univerzita; Katedra sociální pedagogiky PdF MU
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—