Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experiential Learning and Health Eduaction through Identification with a Fictional Character

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00048645" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00048645 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Experiential Learning and Health Eduaction through Identification with a Fictional Character

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Today's US and Western Europe TV series and film features are getting increasingly crammed with health-driven sub-plots and narratives. A number of studies indicate that some TV series' attention is almost equally divided between describing fictional heroes' lives and their medical experience, the latter being a clear educational vehicle. In our contribution we are going to discuss the case study of one of the most appreciated examples of such an approach, the popular TV show Grey's Anatomy that - whenusually attributed as a romantic/medical drama with small and specific comedy inserts - became a popular culture phenomenon and a regular prime-time broadcast since its 2005 premiere.

  • Název v anglickém jazyce

    Experiential Learning and Health Eduaction through Identification with a Fictional Character

  • Popis výsledku anglicky

    Today's US and Western Europe TV series and film features are getting increasingly crammed with health-driven sub-plots and narratives. A number of studies indicate that some TV series' attention is almost equally divided between describing fictional heroes' lives and their medical experience, the latter being a clear educational vehicle. In our contribution we are going to discuss the case study of one of the most appreciated examples of such an approach, the popular TV show Grey's Anatomy that - whenusually attributed as a romantic/medical drama with small and specific comedy inserts - became a popular culture phenomenon and a regular prime-time broadcast since its 2005 premiere.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP406%2F08%2FP176" target="_blank" >GP406/08/P176: Vzory pohyblivého obrazu: recepce filmu a audiovizuální kultury u současné české mládeže</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The International Journal of Learning

  • ISSN

    1447-9494

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus