Philosophy of Health as Education to Healthy Life
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00051438" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00051438 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Philosophy of Health as Education to Healthy Life
Popis výsledku v původním jazyce
The study is the outcome of the research project and School Health 21. The health as a value of human life means to live healthy, wisely and rationally. The health is a reflection of our own being and thinking. The philosophy of health as a stand on lifeperceives human from perspective of holistic medicine or global understanding of health. The philosophy of health is focused on support of positive and constructive approach to life and health. It also presents procedure open discussion about philosophical basics of medical ethics. Systemic conception of health is not discovery of modern times but we can find its beginnings in ancient medicine. The support of health in a school environment is also important.
Název v anglickém jazyce
Philosophy of Health as Education to Healthy Life
Popis výsledku anglicky
The study is the outcome of the research project and School Health 21. The health as a value of human life means to live healthy, wisely and rationally. The health is a reflection of our own being and thinking. The philosophy of health as a stand on lifeperceives human from perspective of holistic medicine or global understanding of health. The philosophy of health is focused on support of positive and constructive approach to life and health. It also presents procedure open discussion about philosophical basics of medical ethics. Systemic conception of health is not discovery of modern times but we can find its beginnings in ancient medicine. The support of health in a school environment is also important.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AA - Filosofie a náboženství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Řehulka, E. (ed.). SCHOOL AND HEALTH 21 Papers on Health Education
ISBN
978-80-210-5260-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
13-21
Název nakladatele
Masarykova univerzita Brno
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—