Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pohádková kouzla ve službách formativních cílů (Nad pohádkovou tvorbou Ivony Březinové)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00050423" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00050423 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-5692-2011" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-5692-2011</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-5692-2011" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.M210-5692-2011</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pohádková kouzla ve službách formativních cílů (Nad pohádkovou tvorbou Ivony Březinové)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předmětem kapitoly jsou pohádkově laděné prózy Ivony Březinové. Autorka v nich směřuje k několika jednoduchým modelům, které se liší mírou didaxe a jejím zakomponováním do půdorysu pohádkového příběhu. První z nich se zakládá na propojení moderní pohádkys aktualizovanou didaxí. Druhý model pohádek s výchovnou tendencí vychází u Březinové z variace na známé folklórní syžety, které však tvoří pouze motivační východisko pro realizaci instruktážních cílů, a při recepci se počítá se znalostí pretextů. Třetítyp propojuje prvky autorské pohádky a společenské prózy. kapitola vychází z dlouhodobého literárněhistorického výzkumu.

  • Název v anglickém jazyce

    Fairy tale magic serving the purpose of formative goals (Towards the fairy tales by Ivona Březinová)

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with fairy tales by Ivona Březinová. The authoress follows a few simple models differing in the degree of didactics and its implementation into the fairy tale. The first one is based on connecting the modern fairy tale and updated didactics. Another model of Březinová?s fairy tales with educational tendencies follows a variation of the well-known folklore topic which, however, is only a motivational basis for achieving instructive goals and the recipient is expected to be familiar with pretexts. The third type interconnects elements of the original fairy tale and the social prose.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA405%2F09%2F0938" target="_blank" >GA405/09/0938: Čeští autoři literatury pro děti a mládež</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Milena Šubrtová a kol. Pohádkové příběhy v české literatuře pro děti a mládež (1990-2010)

  • ISBN

    978-80-210-5692-3

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    279-286

  • Počet stran knihy

    323

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly