Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inspirace pro geografické vzdělávání (z regionální konference Mezinárodní geografické unie IGU v roce 2010)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00051762" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00051762 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Inspirace pro geografické vzdělávání (z regionální konference Mezinárodní geografické unie IGU v roce 2010)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Odborníci z mnoha zemí světa spatřují priority geografického vzdělávání především v podpoře prostorového myšlení (spatial thinking), čímž je rozumí schopnost nalezení a porozumění prostorovým = územním souvislostem mezi jevy a procesy na všech úrovních od globální po místní krajinu. Mezi doporučované podpůrné výukové nástroje se řadí zejména digitální multimediální pomůcky, jednodušší řešení v GIS ale také práce s GPS. Je patrný přechod od pasivní k aktivní výuce. V ní je zapotřebí: 1. Všestranná podpora prostorového myšlení cestou her, testů, klasické i multimediální výuky. 2. Poznání a pochopení místní krajiny (městské i venkovské) s ohledem na snazší a bezpečnější existenci v něm. 3. Demonstrování přírodních a humánních rizik v místě bydliště či přechodného pobytu, pochopení souvislostí jejich vzniku (nikoliv pouze jak jev vzniká, ale zejména kde vzniká, což je zanedbáváno) a nástin rámcových možností jejich odhadu. 4. Prezentovat současný svět jako multikulturní, což starší generac

  • Název v anglickém jazyce

    Inspiration for education in geography (as seen at the IGU 2010 Regional conference)

  • Popis výsledku anglicky

    Odborníci z mnoha zemí světa spatřují priority geografického vzdělávání především v podpoře prostorového myšlení (spatial thinking), čímž je rozumí schopnost nalezení a porozumění prostorovým = územním souvislostem mezi jevy a procesy na všech úrovních od globální po místní krajinu. Mezi doporučované podpůrné výukové nástroje se řadí zejména digitální multimediální pomůcky, jednodušší řešení v GIS ale také práce s GPS. Je patrný přechod od pasivní k aktivní výuce. V ní je zapotřebí: 1. Všestranná podpora prostorového myšlení cestou her, testů, klasické i multimediální výuky. 2. Poznání a pochopení místní krajiny (městské i venkovské) s ohledem na snazší a bezpečnější existenci v něm. 3. Demonstrování přírodní ch a humánních rizik v místě bydliště či přechodného pobytu, pochopení souvislostí jejich vzniku (nikoliv pouze jak jev vzniká, ale zejména kde vzniká, což je zanedbáváno) a nástin rámcových možností jejich odhadu. 4.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Biologie/chemie/zeměpis - časopis pro výuku na základních a středních školách.

  • ISSN

    1210-3349

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    44-45

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus