Rozvíjení ekopedagogické kompetence učitelů primární školy (identifikace typických zkušenostních schémat studentů učitelství pro 1. stupeň ZŠ)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00052939" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00052939 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozvíjení ekopedagogické kompetence učitelů primární školy (identifikace typických zkušenostních schémat studentů učitelství pro 1. stupeň ZŠ)
Popis výsledku v původním jazyce
Proces utváření vztahu žáků k životnímu prostředí závisí na kvalitě učitelovy způsobilosti realizovat environmentální výchovu. Autorka popisuje strukturu ekopedagogické kompetence a zvláštní pozornost věnuje její hodnotové dimenzi v souladu v současnostis existujícím trendem tzv. biofilní orientace vzdělávání. Jeho význam spočívá v překonávání manipulativního nahlížení na přírodu a primitivně egocentrických názorů a hodnot. Identifikace typických zkušenostních schémat studentů oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ a žáků 1. stupně ZŠ, získaná výzkumným šetřením, doplňuje teoretickou reflexi problematiky.
Název v anglickém jazyce
The Development of Eco-pedagogical Competency of Teachers Primary School
Popis výsledku anglicky
The process of formation the relationship of students to environment depends on the quality of teachers qualification to the implementation of the environment. The author describes the structure of eco-educational competence and special attention focuseson the development of value dimension in accordance with the present of the existing trend, the biophiled orientation of education. Its meaning is in the overcoming manipulative viewing of nature and primitive egocentric views and values. Identificationof the typical experiential patterns of students of Primary Education and students at primary school follows the theoretical reflection of this issue.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání:kooperace, participace, konsekvence.
ISBN
978-80-210-5561-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
56-64
Název nakladatele
Masarykova univerzita. Pedagogická fakulta.
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
PdF MU Brno
Datum konání akce
9. 6. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—