Rizika související s využitím moderních informačních a komunikačních technologií ve vzorku žáků základních škol a středoškolských studentů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00053113" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00053113 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rizika související s využitím moderních informačních a komunikačních technologií ve vzorku žáků základních škol a středoškolských studentů
Popis výsledku v původním jazyce
Moderní informační a komunikační technologie (ICT) nabízejí možnost rychlé a efektivní práce s daty, šetří čas, zkracují vzdálenosti, jsou využívány v zaměstnání, při vzdělávání, pro poučení i zábavu. Ukázalo se ale, že jejich nadužívání vykazuje rysy závislostního chování, nejsou dodržována základní etická a bezpečnostní pravidla. Byl realizován výzkum, který proběhl ve všech krajích ČR, v každém byli osloveni žáci 1 základní a studenti 1 střední školy, celkem 1072 respondentů. Bylo využito anonymníhodotazníku o 35 položkách, otázky byly zaměřeny na trávení volného času, užití počítače, hraní počítačových her, surfování na internetu, osobní útoky vedené cestou ICT a jejich řešení, poskytování osobních a jiných důvěrných údajů, pohyb na sociálních sítích, závadový obsah webu.
Název v anglickém jazyce
The risks associated with the use of modern information and communication technologies in a sample of primary school pupils and high school students
Popis výsledku anglicky
Modern information and communication technologies (ICTs) enable fast and efficient work with data, time saving, shortening of distance, etc. They are used at work, training courses, studying and in leisure time. Yet the findings show that overuse of thetechnologies causes a kind of addictive behavior and breaking of the basic ethical and safety rules. The research was carried out in all regions of the Czech Republic analyzing the answers of primary school pupils and secondary school students, in totalof 1,072 respondents. The anonymous questionnaire consisting of thirty-five items was focusedon leisure time activities, use of computers, computer games, surfing on the Internet, ICT personal attacks and their solution, providing personal and other confidential data on social networks, offending content of websites, etc.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník z mezinárodní vědecké konference celoživotního vzdělávání ICOLLE 2011
ISBN
978-80-7375-535-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
335
Strana od-do
102-116
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Křtiny
Datum konání akce
13. 9. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—