The Need of Trans-National Perspectvies in European Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00054779" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00054779 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Need of Trans-National Perspectvies in European Education
Popis výsledku v původním jazyce
V první části přednášky autor na základě analýzy institucí a diskurzivních praktik charakterizoval přechod od doby nacionalismu k době trans-nacionální. Dále podřídil obsahové analýze kurikula sociálně citlivých předmětech (národní jazyka a literatura, dějepis a občanská výchova) a ukázal, jak jsou jejich obsahy pplatny nacionalistické perspektivě. V poslední části navrhnul pragmatistické pojetí národní identity, pomocí kterého ji lze uvést do souladu s post-nacionální skutečností a umožnit tak výraznézměny v pojetí zmíněných kurikulí.
Název v anglickém jazyce
The Need of Trans-National Perspectvies in European Education
Popis výsledku anglicky
V první části přednášky autor na základě analýzy institucí a diskurzivních praktik charakterizoval přechod od doby nacionalismu k době trans-nacionální. Dále podřídil obsahové analýze kurikula sociálně citlivých předmětech (národní jazyka a literatura, dějepis a občanská výchova) a ukázal, jak jsou jejich obsahy pplatny nacionalistické perspektivě. V poslední části navrhnul pragmatistické pojetí národní identity, pomocí kterého ji lze uvést do souladu s post-nacionální skutečností a umožnit tak výraznézměny v pojetí zmíněných kurikulí.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů