Perspektivy žáků s odlišným mateřským jazykem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055156" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00055156 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Perspektivy žáků s odlišným mateřským jazykem
Popis výsledku v původním jazyce
Autorka ve stati analyzuje situaci žáků s odlišným mateřským jazykem v české škole: tito žáci získávají brzy po příchodu do nové země základní komunikační kompetence. Učitelé předpokládají, že jejich porozumění českému jazyku a schopnost zapojit se do výuky je větší, než aktuálně je. Učitelé musí navíc respektovat potřeby většiny žáků a nemohou vždy brát v potaz potřeby žáků s OMJ. Autorka článku situaci analyzuje a upozorňuje na některé specifické momenty ve výuce těchto žáků v hodinách českého jazykaa literatury a na úkoly učitelů žáků s OMJ.
Název v anglickém jazyce
Perspectives of EAL (English as an Additional Language) Students
Popis výsledku anglicky
The author analyses situation of EAL students in Czech school: these students acquire a very basic communicative competence soon after their arrival in a new country. Teachers assume that their understanding of Czech and engagement in learnig is greaterthan it actually is. More than that, teachers have to respect needs of the mainstreem and can not take in account learning situation of EAL students. The author focuses on some specific moments in educational process of EAL students and on the EAL learner s tasks.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Bartoňová, M.; Vítková, M.; et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. Education of Pupils with Special Educational Needs V.
ISBN
978-80-7315-220-8
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
173-181
Počet stran knihy
299
Název nakladatele
Paido
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—