Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Perspektivy žáků s odlišným mateřským jazykem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055156" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00055156 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Perspektivy žáků s odlišným mateřským jazykem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autorka ve stati analyzuje situaci žáků s odlišným mateřským jazykem v české škole: tito žáci získávají brzy po příchodu do nové země základní komunikační kompetence. Učitelé předpokládají, že jejich porozumění českému jazyku a schopnost zapojit se do výuky je větší, než aktuálně je. Učitelé musí navíc respektovat potřeby většiny žáků a nemohou vždy brát v potaz potřeby žáků s OMJ. Autorka článku situaci analyzuje a upozorňuje na některé specifické momenty ve výuce těchto žáků v hodinách českého jazykaa literatury a na úkoly učitelů žáků s OMJ.

  • Název v anglickém jazyce

    Perspectives of EAL (English as an Additional Language) Students

  • Popis výsledku anglicky

    The author analyses situation of EAL students in Czech school: these students acquire a very basic communicative competence soon after their arrival in a new country. Teachers assume that their understanding of Czech and engagement in learnig is greaterthan it actually is. More than that, teachers have to respect needs of the mainstreem and can not take in account learning situation of EAL students. The author focuses on some specific moments in educational process of EAL students and on the EAL learner s tasks.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Bartoňová, M.; Vítková, M.; et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. Education of Pupils with Special Educational Needs V.

  • ISBN

    978-80-7315-220-8

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    173-181

  • Počet stran knihy

    299

  • Název nakladatele

    Paido

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly