Genderové stereotypy a nerovnosti ve výuce angličtiny: vývoj výzkumného nástroje
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055686" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00055686 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Genderové stereotypy a nerovnosti ve výuce angličtiny: vývoj výzkumného nástroje
Popis výsledku v původním jazyce
Tato kapitola představuje projekt dizertační práce zaměřený na výzkum genderových stereotypů ve výuce angličtiny jako cizího jazyka (dále jen EFL ). Vymezuje pojem gender v protikladu k pojmu pohlaví a s nimi spojené koncepty genderové identity a genderového stereotypu. Nastiňuje oblasti, v nichž doposud byly detekovány nerovnosti v přístupu učitelů k žákům a žákyním, a důsledky tohoto stavu tak, jak jsou popsány v zahraniční literatuře. Zabývá se metodologickou stránkou výzkumu sestávajícího z obsahovéa interpretativní analýzy. V rámci obsahové analýzy představuje vlastní kategoriální systémy, které doplňuje o první zjištění vycházející z analýzy interpretativní. V závěru jsou diskutovány možnosti námi zvoleného metodologického uchopení zkoumaného tématu a výhledy do budoucna.
Název v anglickém jazyce
Gender Stereotypes and Inequalities in EFL Lessons: the Development of Research Tool
Popis výsledku anglicky
The chapter centres on research into gender stereotypes in EFL. Fundamental terms and concepts are introduced as well as the main areas of gender bias in teaching as described in literature. The chapter presents the author?s system of categories used incontent analysis as well as the first results of interpretive analysis. It focuses on the pros and cons of the chosen methodological approach.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Janík, T., Najvar, P., Kubiatko, M. a kol. Kvalita kurikula a výuky: výzkumné přístupy a nástroje.
ISBN
978-80-210-5705-0
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
131-145
Počet stran knihy
243
Název nakladatele
Masarykova Universita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—