Zájem osob ve výkonu trestu o vzdělávání: Příklad kuřimské věznice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055740" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00055740 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zájem osob ve výkonu trestu o vzdělávání: Příklad kuřimské věznice
Popis výsledku v původním jazyce
Vzdělávání ve vězení se ve výzkumech ukazuje jako důležitý faktor, bránicí recidivě. Správně zvolené vzdělávací programy ve vězení vedou ke snížení násilného chování a zlepšení prostředí ve věznicích. Vzdělávání také zlepšuje kompetence vězňů pro nalezení zaměstnání po propuštění z výkonu trestu. Výzkum se zabývá postoji ke vzdělávání u vězňů z věznice Kuřim, zúčastnilo se jej 85 odsouzených. Data ukázala, že větší účast na vzdělávacích programech mají vězni, kteří absolvují svůj již několikátý trest odnětí svobody, dále vězni mladší, ženatí a ti, kteří nejsou spokojeni se svým vzděláním. Naopak, korelace mezi účastní na vzdělávacích programech a pracovní aktivitou vězňů nebyla v datech potvrzena. Výzkum dále ukázal, že nejoblíbenější vzdělávací aktivitou ve vězení je návštěva knihovny, zatímco náboženské vzdělávání nebo studium jsou nejméně častými vzdělávacími aktivitami ve vězení.
Název v anglickém jazyce
Inmates´Interest in Educational Activities: Kuřim´s Penitentiary
Popis výsledku anglicky
Since 1990, the researches have shown that prisoners who attend educational programs are less likely to return to prison following thein release, the right kind of educational program leads to less violence by inmates and a more positive prison environment and improve the inmates capabilities for employment after being released. The aim of the present study was to examine inmates attitudes towards education. The participants were 85 inmates from prison in Kuřim. The research showed that inmates with whoare not in prison for the first time, younger ones, married and dissatisfied with their education are more likely to participated on the educational activities in a prison, while the correlation between participation on educational activities and working activity was not confirmed by the data. The most popular educational activities in a prison is visiting library, while religious education or attending study programme is less frequent activity in prison.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
KLENKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení. Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities.
ISBN
978-80-210-5731-9
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
89-99
Počet stran knihy
386
Název nakladatele
MU
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—