Integrace evropské dimenze do vzdělávání na příkladu dějepisných učebnic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055787" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00055787 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-70" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-70</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-70" target="_blank" >10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-70</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Integrace evropské dimenze do vzdělávání na příkladu dějepisných učebnic
Popis výsledku v původním jazyce
Jeden ze společných trendů Evropské unie (EU) v oblasti vzdělávání představuje rozvíjení evropské dimenze ve vzdělávání. ČR jakožto členský stát EU se přímo podílí na tzv. evropské vizi v oblasti vzdělání, což mj. znamená zapojení České republiky do vzdělávacích programů Evropských společenství, ve kterých je kladen důraz na kultivace vztahu k Evropě a výchovy k evropanství. Realizace požadavku EU zavádět výchovu k evropanství a evropskou dimenzi v historickém vzdělávání se tedy přirozeně stala jedním zaktuálních úkolů didaktiky dějepisu. V našem článku jsme se proto zaměřili na to, zda vůbec a jak je rozvíjena evropská dimenze v českých učebnicích dějepisu. K tomuto účelu je potřeba vyvinout odpovídající nástroj kvantitativní obsahové analýzy, o kterém bude v příspěvku pojednáno.
Název v anglickém jazyce
Implementation of the European dimension in education as an example on the history textbooks
Popis výsledku anglicky
The European dimension (further referred as ED) in education and Education towards Europeanism belong among great and perspective pedagogical topics and practical school challenges. The question of a ED in education has been opened for many years at thelevel of both the European Union and the Council of Europe. In the Czech Republic, the European dimension has come to occupy an increasingly important place in our education system during the last decade of the 20th century. On this basis became the ED naturally a new challenge not only for a history education. Therefore, this paper is focused on the problematic of a ED in the Czech history textbooks. The paper presents the chosen outcomes of pre-research, which will become a part of author dissertation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Smíšený design v pedagogickém výzkumu: Sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu
ISBN
978-80-210-5774-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
234-237
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—