Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Integrace evropské dimenze do vzdělávání na příkladu dějepisných učebnic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055787" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00055787 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-70" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-70</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-70" target="_blank" >10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-70</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Integrace evropské dimenze do vzdělávání na příkladu dějepisných učebnic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jeden ze společných trendů Evropské unie (EU) v oblasti vzdělávání představuje rozvíjení evropské dimenze ve vzdělávání. ČR jakožto členský stát EU se přímo podílí na tzv. evropské vizi v oblasti vzdělání, což mj. znamená zapojení České republiky do vzdělávacích programů Evropských společenství, ve kterých je kladen důraz na kultivace vztahu k Evropě a výchovy k evropanství. Realizace požadavku EU zavádět výchovu k evropanství a evropskou dimenzi v historickém vzdělávání se tedy přirozeně stala jedním zaktuálních úkolů didaktiky dějepisu. V našem článku jsme se proto zaměřili na to, zda vůbec a jak je rozvíjena evropská dimenze v českých učebnicích dějepisu. K tomuto účelu je potřeba vyvinout odpovídající nástroj kvantitativní obsahové analýzy, o kterém bude v příspěvku pojednáno.

  • Název v anglickém jazyce

    Implementation of the European dimension in education as an example on the history textbooks

  • Popis výsledku anglicky

    The European dimension (further referred as ED) in education and Education towards Europeanism belong among great and perspective pedagogical topics and practical school challenges. The question of a ED in education has been opened for many years at thelevel of both the European Union and the Council of Europe. In the Czech Republic, the European dimension has come to occupy an increasingly important place in our education system during the last decade of the 20th century. On this basis became the ED naturally a new challenge not only for a history education. Therefore, this paper is focused on the problematic of a ED in the Czech history textbooks. The paper presents the chosen outcomes of pre-research, which will become a part of author dissertation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Smíšený design v pedagogickém výzkumu: Sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu

  • ISBN

    978-80-210-5774-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    234-237

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku