Zajímavé jevy jako motivační prvky ve výuce fyziky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00059338" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00059338 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zajímavé jevy jako motivační prvky ve výuce fyziky
Popis výsledku v původním jazyce
V současné době, charakterizované nezájmem mladé generace o přírodní vědy (zejména o fyziku a chemii), hraje důležitou roli motivace ke studiu těchto věd. Jednou z cest zvýšení motivace je objevování či ověřování zajímavých jevů. Typickým příkladem takového jevu je tzv. Mpembův jev, podle něhož zmrzne teplá voda dříve, než voda studená. Cílem předložené práce je výzkum a ověření tohoto jevu. Naše měření potvrzují skutečnost, že se v tomto případě jedná s největší pravděpodobností o artefakt.
Název v anglickém jazyce
Interesting Phenomena as Motivation Elements in Teaching of Physics
Popis výsledku anglicky
Nowadays, in times characterized by decreasing interest of young generation in studying of physics and chemistry plays reading role motivation. It is well known that interest of pupils and students can be awaked by their own research of interesting phenomena. The typical example of such phenomenon is so called Mpemba effect, i.e. special phenomenon where hot water supposedly freezes faster than cold water. The aim of our contribution is experimental research of Mpemba effect. The results of our work didnot confirm this phenomenon and showed that Mpemba effect is most probably mere artifact.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
BJ - Termodynamika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
JTIE-JOURNAL OF TECHNOLOGY AND INFORMATION EDUCATION
ISSN
1803-537X
e-ISSN
—
Svazek periodika
3/2011
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
249-255
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—