Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zajímavé jevy jako motivační prvky ve výuce fyziky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00059338" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00059338 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zajímavé jevy jako motivační prvky ve výuce fyziky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V současné době, charakterizované nezájmem mladé generace o přírodní vědy (zejména o fyziku a chemii), hraje důležitou roli motivace ke studiu těchto věd. Jednou z cest zvýšení motivace je objevování či ověřování zajímavých jevů. Typickým příkladem takového jevu je tzv. Mpembův jev, podle něhož zmrzne teplá voda dříve, než voda studená. Cílem předložené práce je výzkum a ověření tohoto jevu. Naše měření potvrzují skutečnost, že se v tomto případě jedná s největší pravděpodobností o artefakt.

  • Název v anglickém jazyce

    Interesting Phenomena as Motivation Elements in Teaching of Physics

  • Popis výsledku anglicky

    Nowadays, in times characterized by decreasing interest of young generation in studying of physics and chemistry plays reading role motivation. It is well known that interest of pupils and students can be awaked by their own research of interesting phenomena. The typical example of such phenomenon is so called Mpemba effect, i.e. special phenomenon where hot water supposedly freezes faster than cold water. The aim of our contribution is experimental research of Mpemba effect. The results of our work didnot confirm this phenomenon and showed that Mpemba effect is most probably mere artifact.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    BJ - Termodynamika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    JTIE-JOURNAL OF TECHNOLOGY AND INFORMATION EDUCATION

  • ISSN

    1803-537X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3/2011

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    249-255

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus