Možnosti prevence závislostního chování na Masarykově univerzitě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00061003" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00061003 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Možnosti prevence závislostního chování na Masarykově univerzitě
Popis výsledku v původním jazyce
Výzkumná studie analyzovala aktivity a úroveň protidrogové prevence na Masarykově univerzitě. Dotazníkem bylo osloveno téměř 2200 prezenčních studentů. Více než pětina se na Univerzitě setkala s prevencí závislostí ve výuce, řídce na kolejích, vzdělávacích a zájmových akcích. K preventivnímu působení se využívají zejména monologicky vedené přednášky, schází zpětná vazba, pestrost nabídky a aktivní zapojení do projektů. Prevence na Univerzitě je zaměřena zejména na legální drogy, chybí návaznost, komplexnost, systematičnost a protidrogové poradenství. Téměř dvě třetiny oslovených považují univerzitní prevenci závislostí za užitečnou, desetina za nejasně vymezenou, ev. ztracený čas. Více než 90 % vzorku by si přálo vyhradit prevenci dostatek prostoru, rozšířit a zkvalitnit její realizaci.
Název v anglickém jazyce
Possibilities of Prevention of Addictive Behaviour at the Masaryk University
Popis výsledku anglicky
The research study has analyzed the level of activity and drug prevention at the Masaryk University. The questionnaires asked almost 2200 full-time students. More than a fifth of the University students met the prevention of addiction within prevention lectures, sparsely at the college or educational and special social events. Lectures in the form of monologues have been the most used forms of prevention given to students, feedback and diversity of supply and active involvement in projects have been themissing points. Prevention at the University is focused on legal drugs but it lacks continuity, comprehensiveness, systematic and anti-drug counselling. Almost two thirds of respondents consider the prevention offered by University to be a useful form of preventive strategies, one tenth defines it as vague, possibly lost time. More than ninety percent of the sample would like to give enough space to prevention, extend it and improve its implementation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2012
ISBN
9788073756444
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
140-152
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Křtiny
Datum konání akce
18. 9. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—