Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nábožensky motivované metafory v komunikaci češtinou (zvl. v žurnalistice, ve společenské a politické rétorice a v běžné řeči)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00062269" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00062269 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nábožensky motivované metafory v komunikaci češtinou (zvl. v žurnalistice, ve společenské a politické rétorice a v běžné řeči)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V komunikaci češtinou se vyskytuje velké množství církevních frazémů, biblických metaforických vyjádření a přirovnání, nábožensky motivovaných metafor, ale převážná část z nich ?žije? jen v pasivní slovní zásobě. Do běžně mluvené komunikace pronikly tytojazykové prostředky v poměrně omezeném počtu, větší výskyt pak nacházíme v psané žurnalistice a v rétorice. Církevní frazémy a biblismy se převážně vyskytují v modifikované podobě, obměněné substitucí některých lexémů.

  • Název v anglickém jazyce

    Religiously Inspired Metaphers in the Czech Communication (Especially in Journalistic, Common and Political Rhetorics and in the Everyday Communication)

  • Popis výsledku anglicky

    There is a lot of church phrases, scriptual methaphers and comparisons, religiously inspired methaphers in comtemporary Czech communication. Most of them are the part of the "passive" vocabulary. The religiously inspired phrases, metaphers and comparisons are used only restricted in the everyday communication, more of them are in the written journalistic texts and in the rhetorics. Church and scriptual phrases are used in modified form, with substituion of some words.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Wortsemantik zwischen Säkularisierung und (Re)Sakralisierung őffentlicher Diskurse

  • ISBN

    9783487148212

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    185-196

  • Počet stran knihy

    494

  • Název nakladatele

    Georg Olms Verlag

  • Místo vydání

    Hildesheim

  • Kód UT WoS kapitoly