Nové technologie nejen ve výuce odborných technických předmětů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00062339" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00062339 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nové technologie nejen ve výuce odborných technických předmětů
Popis výsledku v původním jazyce
Možná by bylo přesnější vyjádření, kdyby za slovem ?Nové? byl otazník. Současný svět, škola, výuka, výukové i studijní opory se stále rychleji mění. Věda, technika i IT technologie do všech těchto oblastí zasahují. Některé technologie z výuky mizí a jsounahrazovány novými. Naše výzkumy ukazují, že je vhodné některé z technologií, dnes již nepoužívaných, do výuky vrátit. Některé bezezměny, jiné přizpůsobené současným potřebám. Jejich návrat by mohl pomoci řešit problémy, které současná doba přinesla. Příspěvek si klade za cíl na tuto problematiku pohlédnout možná trochu z jiného úhlu. Přiblížit některé výsledky prováděného výzkumu, který potvrdil, že výukové technologie, jako například "tabule a křída", modely, reálné systémy a pokusy jsou ve výuce často efektivnější, než špičkové simulace, animace, prezentace či videonahrávky.
Název v anglickém jazyce
New technologies not only in the teaching of technical subjects
Popis výsledku anglicky
Perhaps it would be more accurate terms, if the word "New" was a question mark. The contemporary world, school, education, teaching and learning support is changing faster and faster. Science, technology and IT technology in all these areas involved. Some technologies of teaching disappear and are replaced by new ones. Our research has shown that it is appropriate to some of the technology, is superseded in return instruction. Some bezezměny, others adapted to modern needs. Their return could help solvethe problems that brought the present time. The paper aims to look at this issue maybe a slightly different angle. Approach some of the results of the research, which confirmed that educational technologies, such as "blackboard and chalk", models, realsystems and experiments in education are often more effective than high-end simulation, animation, presentations and videos.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Nové technologie ve výuce
ISBN
9788021059429
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1-8
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—