Postoje k osobám s postižením u obecné populace ČR
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00062830" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00062830 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Postoje k osobám s postižením u obecné populace ČR
Popis výsledku v původním jazyce
Tato kapitola analyzuje kontext inkluzivních procesů v České republice skrze postoje obecné populace k lidem se zdravotním postižením. V našem výzkumu, provedeném v prosinci 2011, bylo využito adaptované verze Bogardusovy škály sociální distance. Výzkumbyl proveden na reprezentativním vzorku české populace ve věku patnáct a více let. Otázky se zaměřily na získání informací o třech typech zdravotního postižení (tělesného, mentálního a smyslového). Analyzována byla míra akceptace osob se zdravotním postižením ve vzdělávacím kontextu a obecná míra akceptace osob s různým typem postižení. Výsledky ukazují větší míru akceptace u respondentů nižšího věku a vyššího vzdělání.
Název v anglickém jazyce
Attitudes of General Public towards People with Disabilities in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
This chapter analyzes the context of inclusive processes in the Czech Republic through attitudes of the general public towards people with disabilities. In our research, carried out in December 2011, we administered an adapted version of Bogardus scale of social distance to a representative sample of Czech population aged 15 and more. The questions were aimed to provide information about three types of disabilities (Physical, Intellectual and Sensory). The analysis looked closely at the level of acceptance in educational settings and also at focus on generational comparison. Data showed more positive and accepting attitudes in younger and more educated groups of population.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VI. Education of Pupils with Special Education Needs VI.
ISBN
9788073152352
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
41-50
Počet stran knihy
327
Název nakladatele
Paido
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—