Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Postoje k osobám s postižením u obecné populace ČR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00062830" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00062830 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Postoje k osobám s postižením u obecné populace ČR

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tato kapitola analyzuje kontext inkluzivních procesů v České republice skrze postoje obecné populace k lidem se zdravotním postižením. V našem výzkumu, provedeném v prosinci 2011, bylo využito adaptované verze Bogardusovy škály sociální distance. Výzkumbyl proveden na reprezentativním vzorku české populace ve věku patnáct a více let. Otázky se zaměřily na získání informací o třech typech zdravotního postižení (tělesného, mentálního a smyslového). Analyzována byla míra akceptace osob se zdravotním postižením ve vzdělávacím kontextu a obecná míra akceptace osob s různým typem postižení. Výsledky ukazují větší míru akceptace u respondentů nižšího věku a vyššího vzdělání.

  • Název v anglickém jazyce

    Attitudes of General Public towards People with Disabilities in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter analyzes the context of inclusive processes in the Czech Republic through attitudes of the general public towards people with disabilities. In our research, carried out in December 2011, we administered an adapted version of Bogardus scale of social distance to a representative sample of Czech population aged 15 and more. The questions were aimed to provide information about three types of disabilities (Physical, Intellectual and Sensory). The analysis looked closely at the level of acceptance in educational settings and also at focus on generational comparison. Data showed more positive and accepting attitudes in younger and more educated groups of population.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VI. Education of Pupils with Special Education Needs VI.

  • ISBN

    9788073152352

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    41-50

  • Počet stran knihy

    327

  • Název nakladatele

    Paido

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly