Získávání kompetencí k podpoře přirozeného vývoje komunikačních dovedností dětí v předškolním vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00062834" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00062834 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Získávání kompetencí k podpoře přirozeného vývoje komunikačních dovedností dětí v předškolním vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
V kapitole je prezentováno výzkumné šetření, které bylo realizováno u pedagogů předškolních zařízení s cílem zjistit, zda se zabývají ve své pedagogické činnosti logopedickou prevencí. Do preventivních opatření v rámci ovlivňování přirozeného vývoje řečových a jazykových složek se řadí i ovlivňování vývoje výslovnosti hlásek a předcházení odchylkám ve vývoji artikulace. Byla zjišťována artikulace hlásek u dětí ve čtyřech věkových kategoriích před nástupem do školy, a to u dětí tří až šestiletých s cílemzjistit, jaký je stav vývoje výslovnosti. Nesprávná výslovnost hlásek je častým důvodem odkladu školní docházky dětí a následně i určitých obtíží ve vzdělávacím procesu po zahájení školní docházky.
Název v anglickém jazyce
Acquiring Competences to Support Natural Development of Communication Skills of Children in Preschool Education
Popis výsledku anglicky
This chapter presents an investigation which was focused on pre-school teachers with the aim to find out whether they are concerned with the speech therapy prevention in their practice. Into the preventive measures within the influence of natural development of speech and language components also rank among influencing the development of pronunciation of speech sounds and prevent of deviations in development of articulation. Articulation of speech sounds has been investigated in four age categories of children before entering school, namely children three to six years, with the aim to determine what the state of their pronunciation is. Incorrect pronunciation of speech sounds is a common reason for postponement of the school attendance and consequentlycertain difficulties in the educational process after the initiation of school attendance.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VI. Education of Pupils with Special Education Needs VI.
ISBN
9788073152352
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
95-108
Počet stran knihy
327
Název nakladatele
Paido
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—