Musica viva in schola nebo Ratio educationis musicae?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00063042" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00063042 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-6106-2012" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-6106-2012</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-6106-2012" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P210-6106-2012</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Musica viva in schola nebo Ratio educationis musicae?
Popis výsledku v původním jazyce
Studie upozorňuje na nebezpečí příliš kognitivního pojetí předmětu Hudební výchova na českých školách, zkoumá historické příčiny tohoto jevu a dochází k poznatku, že na jeho počátku lze vidět osvícenský racionalismus a školské reformy Marie Terezie. Tytozásahy přivedly do té doby kvetoucí hudební výchovu v českých zemích k úpadku, což se projevilo na kvalitativně i kvantitativně slabší hudební produkci českých zemí v 1. polovině 19. století. Proto bychom si měli vzít příklad z dobrých zkušeností českéhudební pedagogiky 17. a 18. století a její osvědčené didaktické postupy, preferující spontaneitu, aplikovat na dnešní Hudební výchovu na našich školách.
Název v anglickém jazyce
Musica viva in schola or Ratio educationis musicae?
Popis výsledku anglicky
The study points out the danger of too cognitive concept of the school subject Music Education at Czech schools. The historical causes of this phenomenon are researched and the knowledge is attainded that it is possible to see in the beginning of this problem both the enlightened rationalism and the Maria Theresas school reforms. These interventions led to the degradation of the Czech Music Education, which had flourished before. This was the reason of the both qualitatively and quantitatively feebler music production in the Czech lands in the first half of the 19th century. That is why we should follow the example of the Czech music pedagogy of the 17th and 18th century and apply his time-proven didactical methods (which preferred spontaneity) to todays Music Education at our schools.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Musica viva in schola XXIII
ISBN
9788021061064
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
96-107
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Výukové a rekreační středisko MU Cikháj
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—