Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Musica viva in schola nebo Ratio educationis musicae?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00063042" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00063042 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-6106-2012" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-6106-2012</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-6106-2012" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P210-6106-2012</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Musica viva in schola nebo Ratio educationis musicae?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie upozorňuje na nebezpečí příliš kognitivního pojetí předmětu Hudební výchova na českých školách, zkoumá historické příčiny tohoto jevu a dochází k poznatku, že na jeho počátku lze vidět osvícenský racionalismus a školské reformy Marie Terezie. Tytozásahy přivedly do té doby kvetoucí hudební výchovu v českých zemích k úpadku, což se projevilo na kvalitativně i kvantitativně slabší hudební produkci českých zemí v 1. polovině 19. století. Proto bychom si měli vzít příklad z dobrých zkušeností českéhudební pedagogiky 17. a 18. století a její osvědčené didaktické postupy, preferující spontaneitu, aplikovat na dnešní Hudební výchovu na našich školách.

  • Název v anglickém jazyce

    Musica viva in schola or Ratio educationis musicae?

  • Popis výsledku anglicky

    The study points out the danger of too cognitive concept of the school subject Music Education at Czech schools. The historical causes of this phenomenon are researched and the knowledge is attainded that it is possible to see in the beginning of this problem both the enlightened rationalism and the Maria Theresas school reforms. These interventions led to the degradation of the Czech Music Education, which had flourished before. This was the reason of the both qualitatively and quantitatively feebler music production in the Czech lands in the first half of the 19th century. That is why we should follow the example of the Czech music pedagogy of the 17th and 18th century and apply his time-proven didactical methods (which preferred spontaneity) to todays Music Education at our schools.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Musica viva in schola XXIII

  • ISBN

    9788021061064

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    96-107

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Výukové a rekreační středisko MU Cikháj

  • Datum konání akce

    1. 1. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku