Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Proměny v české reflexi ruské dětské literatury

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00063150" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00063150 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Proměny v české reflexi ruské dětské literatury

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se věnuje problematice reflexe primárních i sekundárních textů ruské dětské literatury v českém prostředí. Pozornost zaměřuje na 20. století, a to na nejvýraznější autory a teoretiky ruské dětské literatury v tzv. ?sovětském období? ? M. Gorkého, K. Čukovského, S. Maršaka, A. Gajdara). Dále jsou na příkladu ruské recepce díla A. Gajdara zahrnuty proměny, které se v ruské dětské literatuře odehrály na konci 20. století. Vzájemné inspirační impulsy lze samozřejmě zaznamenat v oblasti dětské literatury na ruské i české straně i dříve než ve 20. století (v oblasti české reflexe ruské dětské literatury to bylo zejména v případě Lva Nikolajeviče Tolstého), tyto podněty se však zcela specificky modifikují a upevňují v letech 1948?1989, tedy v době komunistického režimu v ČSR. To lze doložit na českých časopisech Úhor, Štěpnice a Zlatý máj.

  • Název v anglickém jazyce

    Transformations in the Czech reflection of Russian children's literature

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the problem of reflecting primary and secondary texts of Russian children's literature in the Czech environment. The attention is focused on the 20th century - the most significant writers and theorists of Russian children's literature in the "Soviet period" - M. Gorky, K. Tschukovsky, S. Marshak, A. Gaidar). Furthermore, the changes that appeared in the Russian children's literature of the late 20th century have been included on the example of Russian receptions of A. Gaidar?s work. Mutual inspiration impulses can of course be observed in the field of children's literature on both Russian and Czech sides even before the 20th century (in the Czech reflection of Russian children's literature this particularly concerned Leo Tolstoy),these initiatives were, however, quite specifically modified and intensified in the years 1948-1989, i.e. during the Communist regime in Czechoslovakia. This can be demonstrated on the Czech theoretical journals Úhor, Štěpnice and Zlatý

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Prolínání slovanských prostředí

  • ISBN

    9788074650246

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    127-133

  • Název nakladatele

    Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze

  • Místo vydání

    Červený Kostelec/Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    1. 1. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku