Art as support for persons with disabilities
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00063666" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00063666 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Art as support for persons with disabilities
Popis výsledku v původním jazyce
This chapter deals with the definition of the basic terms modernism and postmodernism in art from an interdisciplinary perspective. Our research deals with changes in the paradigms of special education in relation to the phenomenon of human originality,creativity and authenticity of the artistic expression of authors with disabilities.
Název v anglickém jazyce
Art as support for persons with disabilities
Popis výsledku anglicky
This chapter deals with the definition of the basic terms modernism and postmodernism in art from an interdisciplinary perspective. Our research deals with changes in the paradigms of special education in relation to the phenomenon of human originality,creativity and authenticity of the artistic expression of authors with disabilities.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Procházková, Lucie a Karel Pančocha et al. Towards Inclusive Society through Education and Support. Durch Bildung und Förderung zu einer inklusiven Gesellschaft.
ISBN
9788021061071
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
143-157
Počet stran knihy
172
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—