Možnosti prevence závislostního chování ve školním prostředí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00064304" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00064304 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Možnosti prevence závislostního chování ve školním prostředí
Popis výsledku v původním jazyce
Žáci základní školy patří z pohledu drogové epidemiologie mezi typické rizikové skupiny ohrožené závislostním chováním. Častější drogové experimenty v tomto populačním segmentu často souvisejí se zvědavostí, touhou po dobrodružství, příjemných prožitcích, s hledáním vlastních limitů, potřebou exhibice, sociální nezralostí. K preventivnímu působení ve školách je využíváno řady forem, dobrých výsledků dosahují zejména metody komunitní prevence a vrstevnické projekty. Kapitola přibližuje souhrn výsledků školního pilotního programu primární prevence závislostí nazvaného Drogy-Důvod-Dopad. Projekt dokázal oddálit nástup rizikového chování školních dětí o 1-2 roky, je ale vhodné jeho propojení s dalšími preventivními aktivitami.
Název v anglickém jazyce
Possibilities of Addictive Behaviour Prevention in a School Environment
Popis výsledku anglicky
Elementary school pupils are from the perspective of drug epidemiology to the typical risk groups at risk of addictive behaviour. Increased drug experiments in this segment of the population often linked with curiosity, a desire for adventure, pleasant experiences, with finding their own limits, the need to exhibitions, social immaturity. The preventive effect in schools is used a number of forms, good results are achieved in particular the methods of prevention and peer community projects. Chapter presents a summary of the results of a pilot school program called primary prevention of addiction Drugs-Reason-Impact. The project was able to delay the onset of risky behavior school children about 1-2 years, but it is very suitable for integration with other preventive activities.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Edukační potřeby dětí v riziku a s poruchami chování. Educational Needs of Children at Risk for and with Behavioural Disorders.
ISBN
9788021061347
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
139-160
Počet stran knihy
193
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—