Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Možnosti prevence závislostního chování ve školním prostředí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00064304" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00064304 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Možnosti prevence závislostního chování ve školním prostředí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Žáci základní školy patří z pohledu drogové epidemiologie mezi typické rizikové skupiny ohrožené závislostním chováním. Častější drogové experimenty v tomto populačním segmentu často souvisejí se zvědavostí, touhou po dobrodružství, příjemných prožitcích, s hledáním vlastních limitů, potřebou exhibice, sociální nezralostí. K preventivnímu působení ve školách je využíváno řady forem, dobrých výsledků dosahují zejména metody komunitní prevence a vrstevnické projekty. Kapitola přibližuje souhrn výsledků školního pilotního programu primární prevence závislostí nazvaného Drogy-Důvod-Dopad. Projekt dokázal oddálit nástup rizikového chování školních dětí o 1-2 roky, je ale vhodné jeho propojení s dalšími preventivními aktivitami.

  • Název v anglickém jazyce

    Possibilities of Addictive Behaviour Prevention in a School Environment

  • Popis výsledku anglicky

    Elementary school pupils are from the perspective of drug epidemiology to the typical risk groups at risk of addictive behaviour. Increased drug experiments in this segment of the population often linked with curiosity, a desire for adventure, pleasant experiences, with finding their own limits, the need to exhibitions, social immaturity. The preventive effect in schools is used a number of forms, good results are achieved in particular the methods of prevention and peer community projects. Chapter presents a summary of the results of a pilot school program called primary prevention of addiction Drugs-Reason-Impact. The project was able to delay the onset of risky behavior school children about 1-2 years, but it is very suitable for integration with other preventive activities.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Edukační potřeby dětí v riziku a s poruchami chování. Educational Needs of Children at Risk for and with Behavioural Disorders.

  • ISBN

    9788021061347

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    139-160

  • Počet stran knihy

    193

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly