Co přinesl lyrický vítr. Současná česká poezie pro děti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00064326" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00064326 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Co přinesl lyrický vítr. Současná česká poezie pro děti
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola se zabývá hlavními tendencemi v současné české poezii pro děti. Analýzami vybraných básnických děl z období posledních pěti let se ukazují hlavní vývojová směřování. Vedle nonsensové poezie se objevují i hravé texty s didaktickou funkcí, rozvíjíse poezie lyrická. Důležité místo v současném literárním kontextu zaujímají reedice. Příspěvek vychází z dlouhodobého literárněhistorického výzkumu.
Název v anglickém jazyce
What Did Bring Lyrical Wind. Contemporary Czech Poetry For Children.
Popis výsledku anglicky
The chapter deals with the major trends in contemporary Czech poetry for children. The major directions are revealed through analyses of selected poems from the last five years. Besides nonsense poetry, there are also playful texts with didactic function, lyrical poetry is developing. Reeditions play a significant role in the contemporary literary context. The paper is based on a long-term literary-historical research.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Hodnoty súčasnej slovenskej literatúry pre deti a mládež
ISBN
9788081190674
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
112-120
Počet stran knihy
160
Název nakladatele
Literárne informačné centrum, Ústav filologických štúdií Pedagogickej fakulty UK
Místo vydání
Bratislava
Kód UT WoS kapitoly
—