Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výstava pro všechny - Kolbova typologie osobnosti v muzejní a galerijní praxi

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00064329" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00064329 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výstava pro všechny - Kolbova typologie osobnosti v muzejní a galerijní praxi

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Muzea fungují jako platformy neformálního vzdělávání všech věkových skupin. Z historie psychologie je známo několik typologií osobnosti, z nichž při tvorbě výstav je v muzejní praxi aplikovatelné zejména dělení populace podle amerického sociálního psychologa Davida A. Kolba. Podstatou je diferenciace diváků do čtyř základních skupin, přičemž zohlednění potřeb všech přispěje k maximalizaci učebního efektu komponované výstavy. Styly učení v muzeu jsou odvislé od charakteristik jednotlivých typů návštěvníků; Kolb určuje a definuje termíny Snílek, Přemýšlivý, Rozhodující a Jednající. Atraktivita výstavy pak stoupá se specifikovaně podaným obsahem a přísunem informací (např. rozsah doprovodného textu), zohledněním preferované osobní reakce návštěvníka (např. fyzicky aktivní přístup) a vytvořenou atmosférou výstavy (např. důraz na synkretické smyslové vnímání). Zohlednění zmíněného návštěvnického modelu autorka přibližuje i na několika zahraničních, příp.

  • Název v anglickém jazyce

    Exhibition for Everyone - Kolb´s Personality Typology in Museum and Gallery Practice

  • Popis výsledku anglicky

    Museums function as platforms of informal education of all age groups. The history of psychology has brought about several personality typologies out of which the division of population according to American social psychologist David A. Kolb is primarilyapplicable to organizing exhibition in museum practice. The merits are the differentiation of the audience into four basic groups while incorporating everybody?s needs contributes to maximizing the teaching effect of the exhibition. The learning stylesat the museum depend on the characteristic of individual visitor types; Kolb establishes and defines the terms Dreamer, Deliberator, Decider and Doer. The attractivity of the exhibition rises along with specifically presented content and information supply (e.g. the volume of accompanying text), along with favoured visitors?s attitude taken into account (e.g. physically active attitude) and resulting atmosphere of the exhibition (e.g. emphasis on syncretic sense perception).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Muzeum. Muzejní a vlastivědná práce

  • ISSN

    1803-0386

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    50

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    39-46

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus