Výuka vědeckých pojmů českého jazyka v kontextu každodenní žákovské zkušenosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00081870" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00081870 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://tarantula.ruk.cuni.cz/UPRPS-1-version1-profesni_rozvoj_ucitelu_nahled.pdf" target="_blank" >http://tarantula.ruk.cuni.cz/UPRPS-1-version1-profesni_rozvoj_ucitelu_nahled.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výuka vědeckých pojmů českého jazyka v kontextu každodenní žákovské zkušenosti
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola pojednává o výuce vědeckých pojmů, které jsou zasazeny do předepsaného kurikula českého jazyka na druhém stupni základních škol. Vychází z kvalitativního výzkumného šetření, na jehož základu v kontrastu k ideálu kontextualizace učebního obsahu problematizuje možnost využít každodenní žákovské zkušenosti ve výuce vědeckých jazykových pojmů, a to právě kvůli jejich zaměřenosti na obsah.
Název v anglickém jazyce
Teaching of scientific concepts of the Czech language in the context of everyday pupil experience
Popis výsledku anglicky
Kapitola pojednává o výuce vědeckých pojmů, které jsou zasazeny do předepsaného kurikula českého jazyka na druhém stupni základních škol. Vychází z kvalitativního výzkumného šetření, na jehož základu v kontrastu k ideálu kontextualizace učebního obsahu problematizuje možnost využít každodenní žákovské zkušenosti ve výuce vědeckých jazykových pojmů, a to právě kvůli jejich zaměřenosti na obsah.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Profesní rozvoj učitelů a cíle školního vzdělávání
ISBN
9788072906253
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
227-235
Počet stran knihy
431
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—