Alkohol jako vážný problém u žáků druhého stupně základní školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00068239" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00068239 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Alkohol jako vážný problém u žáků druhého stupně základní školy
Popis výsledku v původním jazyce
V rámci výzkumného projektu bylo osloveno 400 žáků 2. stupně ZŠ, respondenti pocházeli z 8 krajů ČR. Bylo využito dotazníku o 23 položkách zaměřených na obecná fakta o alkoholu, na vlastní konzumaci alkoholických nápojů a prevenci alkoholismu ve škole. Zvýsledků bylo patrné, že konzumace alkoholu je českou společností vysoce tolerována, alkohol je velmi snadno dostupný pro děti a mladistvé. Pokud jde o zkušenosti s konzumací, touhu alkohol vyzkoušet a výskyt opilosti, vyrovnává se jejich frekvence mezihochy a dívkami. Relativně dobré faktografické znalosti o alkoholu jsou v rozporu s rizikovým chováním dětí. Na většině škol sice probíhají preventivní programy, ale jsou spíše pasivně laděné, nesystematické, krátkodobé, zaměřené pouze na předávání informací. Mezi znalostmi dětí, které prošly preventivními programy, a dětí, které je neabsolvovaly, nebyly nalezeny významné rozdíly.
Název v anglickém jazyce
Alcohol as a Serious Problem for Pupils of Secondary School
Popis výsledku anglicky
The research project was approached 400 pupils from secondary school, respondents came from eight regions of the Czech Republic. We used a questionnaire on 23 items focused on general facts about alcohol on their consumption of alcoholic beverages and alcohol abuse prevention in school. From the results it was clear that alcohol consumption is a Czech society highly tolerated, alcohol is easily accessible for children and adolescents. Regarding the consumption experience, desire to try alcohol and drunkenness, adjusts the frequency between boys and girls. Relatively good factual knowledge about alcohol are inconsistent with risk behavior of children. At most schools, although ongoing prevention programs, but rather passively tuned, piecemeal, short-term, focused only on the transmission of information. Knowledge among children who underwent preventive programs, and children who are not completed, significant differences were found.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Kalokagathie 2012 - Fórum výchovy ke zdraví XV
ISBN
9788021062085
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
513-528
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Benešov u Prahy
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—