Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

HRANÝ FILM A HISTORICKÁ PAMĚŤ ? KRITICKÁ REFLEXE V KONTEXTECH DĚJEPISNÉ VÝUKY

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00069158" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00069158 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    HRANÝ FILM A HISTORICKÁ PAMĚŤ ? KRITICKÁ REFLEXE V KONTEXTECH DĚJEPISNÉ VÝUKY

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V centru pozornosti prezentované teoretické analýzy se nachází recepce hraného filmu v mimoškolním prostředí. Nejprve jsou připomenuta specifika pamětních médií. Poté na základě dotazníkového výzkumu komentována školní mládeží nejčastěji recipovaná kinematografická díla s tématikou moderních dějin. Komentář se soustřeďuje na příklady možného ovlivnění a manipulace kolektivní paměti prostřednictvím hraného filmu. Závěr reflektuje a odůvodňuje didaktickou práci s fikčním filmem v rámci dějepisné edukace jako nezbytnou.

  • Název v anglickém jazyce

    Feature Film and Historical Memory ? Critical Reflection in the Context of History Teaching

  • Popis výsledku anglicky

    The main attention is paid to theoretical analysis of feature film reception outside the school environment. Firstly, there are reminded the specifics of commemorative media. Then, based on the questionnaire survey the cinematographic works on the themeof modern history are commented by the schoolchildren. The commentary focuses on examples of possible interference and manipulation of collective memory through a feature film. The conclusion reflects and justifies the didactic work with a fictional filmin the historiographical education as necessary.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 27/2013/1

  • ISSN

    1211-6068

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    27/2013

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    186-192

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus