Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Torricelli nebyl jen fyzikem - i historie může motivovat

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00070634" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00070634 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Torricelli nebyl jen fyzikem - i historie může motivovat

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola obsahuje závěry výzkumu problémového vyučování, úzce související s možnostmi výzkumného přístupu studentů při řešení matematického problému. Slavný italský učenec Giovanni Evangelista Torricelli je znám především svými fyzikálními objevy. Méně je však v současné době známo, že se zabýval i matematikou. Některým jeho matematickým výsledkům je věnován tento příspěvek. Po krátkém historickém úvodu je uvedena konstrukce tzv. Torricelliho bodu v trojúhelníku; dále je popsán zajímavý geometrický útvar, tzv. Torricelliho trumpeta a její analogie, vzniklá rotací Dioklovy kisoidy.

  • Název v anglickém jazyce

    Torricelli was not only a Physicist ? Even History can motivate

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter contains the results of the research of problem teaching which are closely connected with the possibility of research approach of students to solving a mathematical problem. A famous Italian scholar Giovanni Evangelista Torricelli is most famous for his physical discoveries. Nevertheless, nowadays it is less known that he dealt with mathematics as well. This article is devoted to his several mathematics results. After a short historical introduction, the author gives the construction of Torricelli s point in a triangle; further he describes an interesting geometrical figure, Torricelli s trumpet, and its analogy, created by rotation of Cissoid of Diocles.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách II

  • ISBN

    9788021066359

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    43-58

  • Počet stran knihy

    210

  • Název nakladatele

    Masarykova Univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly