Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Podpůrné sítě očima dětí v zařízeních pro výkon ÚV, OV, PVP

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00072163" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00072163 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Podpůrné sítě očima dětí v zařízeních pro výkon ÚV, OV, PVP

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola pojednává o průběhu našeho výzkumného šetření týkajícího se sociální opory. Výzkum se zaměřuje na percepci její kvantitativní a kvalitativní stránky dětmi s poruchou chování umístěnými v edukačním systému podpory. Sociální oporu chápeme jako externí podpůrný zdroj, který lze využít pro eliminaci bariér a celkový rozvoj dítěte s poruchou chování. Stále probíhající výzkumné šetření využívá kvantitativní metodologie, výzkumným nástrojem je modifikovaný ISEL (Interpersonal Support Evaluation List).V současné době jsme ve fázi sběru dat, dosavadní výzkumná zjištění mluví o nezastupitelné roli přirozených sociálních struktur (rodina, vrstevníci) v podpoře dítěte. Z institucionálních zdrojů podpory volily děti nejčastěji vychovatele. Děti ve výzkumném souboru vykazovaly vysokou spokojenost s dostupnou sociální oporou.

  • Název v anglickém jazyce

    Supportive networks in institutional facilities through the child eye

  • Popis výsledku anglicky

    This article discusses our research of social support available for children with emotional and behavioural difficulties. The research focuses on the perception of its quantitative and qualitative aspects of children placed in institutional education. Social support is thought as external supportive source, which can be used to eliminate barriers and overall development of EBD children. Research is based on quantitative methodology, research tool is modified version of ISEL (Interpersonal Support Evaluation List). We are currently in the process of data collection. The current research findings show on irreplaceable role of natural social structures (family, peers) in supportive process. The institutional support was marginal. There was high satisfaction with available support in our research group.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Facilitátory a bariéry v inkluzivním vzdělávání

  • ISBN

    9788021066748

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    45-52

  • Počet stran knihy

    294

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly