Podpůrné sítě očima dětí v zařízeních pro výkon ÚV, OV, PVP
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00072163" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00072163 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Podpůrné sítě očima dětí v zařízeních pro výkon ÚV, OV, PVP
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola pojednává o průběhu našeho výzkumného šetření týkajícího se sociální opory. Výzkum se zaměřuje na percepci její kvantitativní a kvalitativní stránky dětmi s poruchou chování umístěnými v edukačním systému podpory. Sociální oporu chápeme jako externí podpůrný zdroj, který lze využít pro eliminaci bariér a celkový rozvoj dítěte s poruchou chování. Stále probíhající výzkumné šetření využívá kvantitativní metodologie, výzkumným nástrojem je modifikovaný ISEL (Interpersonal Support Evaluation List).V současné době jsme ve fázi sběru dat, dosavadní výzkumná zjištění mluví o nezastupitelné roli přirozených sociálních struktur (rodina, vrstevníci) v podpoře dítěte. Z institucionálních zdrojů podpory volily děti nejčastěji vychovatele. Děti ve výzkumném souboru vykazovaly vysokou spokojenost s dostupnou sociální oporou.
Název v anglickém jazyce
Supportive networks in institutional facilities through the child eye
Popis výsledku anglicky
This article discusses our research of social support available for children with emotional and behavioural difficulties. The research focuses on the perception of its quantitative and qualitative aspects of children placed in institutional education. Social support is thought as external supportive source, which can be used to eliminate barriers and overall development of EBD children. Research is based on quantitative methodology, research tool is modified version of ISEL (Interpersonal Support Evaluation List). We are currently in the process of data collection. The current research findings show on irreplaceable role of natural social structures (family, peers) in supportive process. The institutional support was marginal. There was high satisfaction with available support in our research group.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Facilitátory a bariéry v inkluzivním vzdělávání
ISBN
9788021066748
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
45-52
Počet stran knihy
294
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—