Matematický talent na 1. stupni ZŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00072826" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00072826 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Matematický talent na 1. stupni ZŠ
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovace metod, obsahu a forem vyučování matematice na 1. stupni základní školy a s tím spojenému zkvalitňování vysokoškolské přípravy budoucích učitelů na 1. stupni ZŠ.V článku se zamýšlíme jednak nad možnostmi včasné identifikace nadaných dětí v matematice a jednak nad způsoby rozvíjení jejich talentu. Uvádíme několik možností této identifikace, jak vyplynulo z provedeného průzkumu. Překvapujícím zjištěním je fakt, že nadané děti nejčastěji nasměrují kzájmu o matematiku jejich prarodiče. Rozvíjení matematického talentu může probíhat v několika rovinách: ve škole v hodinách matematiky, v zájmových kroužcích, v rámci matematických soutěží, ale také stimulací v domácím prostředí.
Název v anglickém jazyce
Gift of mathematics in primary school
Popis výsledku anglicky
The article was created as the result of the research oriented at innovation of methods, content and forms of primary school teaching in connection with improvement of university education of future primary school teachers.Our contribution deals with both methods of early identification of gifted pupils in mathematics and various ways of developing their gift. Dome possibilities of the identification are demonstrate as the result of our research. Surprising fact is based on finding that pupils gifted inmathematics are mostly influenced by their grandparents. Developing of their gift can be realized in some levels as school on mathematical lessons, in mathematical competitions and also in challenge surrounding at home.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Matematika v primárnej škole - Rôzné cesty, rovnaké ciele
ISBN
9788055507651
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
138-142
Název nakladatele
Prešovská Univerzita Prešov
Místo vydání
Prešov
Místo konání akce
Pedagogická fakulta PU Prešov
Datum konání akce
1. 1. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—