Creating and developing the pedagogical content knowledge of novices teaching English for Specific Purposes at Czech universities
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00074737" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00074737 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Creating and developing the pedagogical content knowledge of novices teaching English for Specific Purposes at Czech universities
Popis výsledku v původním jazyce
During the last few decades, Europe has been undergoing changes in the area of higher education with increasing attention to the learning of languages, particularly English. In the Czech Republic, the situation of the university novices teaching Englishfor Specific Purposes (ESP) is very demanding as their previous education has mostly prepared them just for teaching English for General Purposes (EGP) at upper secondary schools. Therefore, the objective of the intended research is to describe the complicated process of creating and developing the university teachers? pedagogical content knowledge (PCK) during the first three years of teaching ESP. The contribution deals with the planned mixed methods research methodology consisting of narrative interviews followed by electronic questionnaires.
Název v anglickém jazyce
Creating and developing the pedagogical content knowledge of novices teaching English for Specific Purposes at Czech universities
Popis výsledku anglicky
During the last few decades, Europe has been undergoing changes in the area of higher education with increasing attention to the learning of languages, particularly English. In the Czech Republic, the situation of the university novices teaching Englishfor Specific Purposes (ESP) is very demanding as their previous education has mostly prepared them just for teaching English for General Purposes (EGP) at upper secondary schools. Therefore, the objective of the intended research is to describe the complicated process of creating and developing the university teachers? pedagogical content knowledge (PCK) during the first three years of teaching ESP. The contribution deals with the planned mixed methods research methodology consisting of narrative interviews followed by electronic questionnaires.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Education and languages in Europe, vol. 17
ISBN
9783643505057
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
355-362
Název nakladatele
LIT Verlag
Místo vydání
Münster
Místo konání akce
PdF MU Brno
Datum konání akce
1. 1. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000333716900037