Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Creating and developing the pedagogical content knowledge of novices teaching English for Specific Purposes at Czech universities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00074737" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00074737 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Creating and developing the pedagogical content knowledge of novices teaching English for Specific Purposes at Czech universities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    During the last few decades, Europe has been undergoing changes in the area of higher education with increasing attention to the learning of languages, particularly English. In the Czech Republic, the situation of the university novices teaching Englishfor Specific Purposes (ESP) is very demanding as their previous education has mostly prepared them just for teaching English for General Purposes (EGP) at upper secondary schools. Therefore, the objective of the intended research is to describe the complicated process of creating and developing the university teachers? pedagogical content knowledge (PCK) during the first three years of teaching ESP. The contribution deals with the planned mixed methods research methodology consisting of narrative interviews followed by electronic questionnaires.

  • Název v anglickém jazyce

    Creating and developing the pedagogical content knowledge of novices teaching English for Specific Purposes at Czech universities

  • Popis výsledku anglicky

    During the last few decades, Europe has been undergoing changes in the area of higher education with increasing attention to the learning of languages, particularly English. In the Czech Republic, the situation of the university novices teaching Englishfor Specific Purposes (ESP) is very demanding as their previous education has mostly prepared them just for teaching English for General Purposes (EGP) at upper secondary schools. Therefore, the objective of the intended research is to describe the complicated process of creating and developing the university teachers? pedagogical content knowledge (PCK) during the first three years of teaching ESP. The contribution deals with the planned mixed methods research methodology consisting of narrative interviews followed by electronic questionnaires.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Education and languages in Europe, vol. 17

  • ISBN

    9783643505057

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    355-362

  • Název nakladatele

    LIT Verlag

  • Místo vydání

    Münster

  • Místo konání akce

    PdF MU Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000333716900037