From Environmental Education to Biophiled Orientation of Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00074786" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00074786 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042813029868" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042813029868</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.08.855" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2013.08.855</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
From Environmental Education to Biophiled Orientation of Education
Popis výsledku v původním jazyce
The new interpretation of education highlights the environmental dimension. Authors are involved in processes which lead to overcoming of manipulative looking on nature and primitive egocentric opinions and values. They follow that problematic in the context of biophiled orientation of education. They deal with the change of curriculum, they structure the expected outputs and they also report strategies, it means thoughtful and optimal ways to achieving goals in creating the relationship to environment.
Název v anglickém jazyce
From Environmental Education to Biophiled Orientation of Education
Popis výsledku anglicky
The new interpretation of education highlights the environmental dimension. Authors are involved in processes which lead to overcoming of manipulative looking on nature and primitive egocentric opinions and values. They follow that problematic in the context of biophiled orientation of education. They deal with the change of curriculum, they structure the expected outputs and they also report strategies, it means thoughtful and optimal ways to achieving goals in creating the relationship to environment.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia Social and Behavioral Sciences, Volume 89
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
328-331
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Ataturk Teacher Training Acad, CYPRUS
Datum konání akce
1. 1. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000345233300055