Psychologie klavírní hry v českých zemích na přelomu 19. a 20. století
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00076056" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00076056 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.ped.muni.cz/wmus/studium/doktor/teoreticke_reflexe_hv_10_1/obsah.htm" target="_blank" >http://www.ped.muni.cz/wmus/studium/doktor/teoreticke_reflexe_hv_10_1/obsah.htm</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Psychologie klavírní hry v českých zemích na přelomu 19. a 20. století
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek analyzuje průběh klavírní výuky na přelomu 19. a 20. století u nás. Výzkum je zaměřený na metodické postupy pedagogů při výuce a na jejich práci s talentovanými žáky, zabývá se také různými typy hudebního nadání. Poukazuje na nedostatky zvl. anatomicko-fyziologické školy a situaci průběžně srovnává s dnešní praxí. Poznatky jsou získány na základě studia dobových klavírních škol, dochovaných materiálů tehdejších hudebně vzdělávacích institucí a dobového tisku.
Název v anglickém jazyce
Psychology of Piano Playing in Bohemia and Moravia at the Turn of the 19th and the 20th Century
Popis výsledku anglicky
This article analyses a process of piano playing at the turn of the 19th and the 20th century in our country. Research is aimed at methodical practices of pedagogues during a class work and their work with talented pupils, it deals with variety kinds ofmusical ability. It adverts to failing esp. anatomic-psychological trend and the situation compared with a present-day situation. This knowledge are get from a contemporary books of piano teaching, from a preserved materials of institutions of music education and from contemporary press.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Teoretické reflexe hudební výchovy
ISSN
1803-1331
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
16-19
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—