Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Psychologie klavírní hry v českých zemích na přelomu 19. a 20. století

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00076056" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00076056 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ped.muni.cz/wmus/studium/doktor/teoreticke_reflexe_hv_10_1/obsah.htm" target="_blank" >http://www.ped.muni.cz/wmus/studium/doktor/teoreticke_reflexe_hv_10_1/obsah.htm</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Psychologie klavírní hry v českých zemích na přelomu 19. a 20. století

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek analyzuje průběh klavírní výuky na přelomu 19. a 20. století u nás. Výzkum je zaměřený na metodické postupy pedagogů při výuce a na jejich práci s talentovanými žáky, zabývá se také různými typy hudebního nadání. Poukazuje na nedostatky zvl. anatomicko-fyziologické školy a situaci průběžně srovnává s dnešní praxí. Poznatky jsou získány na základě studia dobových klavírních škol, dochovaných materiálů tehdejších hudebně vzdělávacích institucí a dobového tisku.

  • Název v anglickém jazyce

    Psychology of Piano Playing in Bohemia and Moravia at the Turn of the 19th and the 20th Century

  • Popis výsledku anglicky

    This article analyses a process of piano playing at the turn of the 19th and the 20th century in our country. Research is aimed at methodical practices of pedagogues during a class work and their work with talented pupils, it deals with variety kinds ofmusical ability. It adverts to failing esp. anatomic-psychological trend and the situation compared with a present-day situation. This knowledge are get from a contemporary books of piano teaching, from a preserved materials of institutions of music education and from contemporary press.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Teoretické reflexe hudební výchovy

  • ISSN

    1803-1331

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    16-19

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus