Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vytváření inkluzivního klimatu s využitím rytmu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00076828" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00076828 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vytváření inkluzivního klimatu s využitím rytmu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek představuje hlavní myšlenku, průběh a výsledky týdenního projektu ?Rytmus jako most mezi světy?, realizovaného v létě 2014, jehož hlavním cílem bylo (spolu)vytváření inkluzivního klimatu ve skupině intaktních osob a osob se smyslovým postiženímv rámci neformálního vzdělávání v průběhu volnočasových aktivit. Při propojování odlišných světů (světa slyšících lidí, neslyšících a nedoslýchavých lidí a lidí s hluchoslepotou) hrál velkou roli rytmus, který byl vedle specifik komunikace osob se sluchovým postižením či osob s hluchoslepotou (zejména v českém znakovém jazyce a prostřednictvím Lormovy abecedy) hlavním tématem celého projektu. Nejen ze zkušeností s podobnými, dříve realizovanými projekty vyplývá, že rytmus je pro takto složenou skupinulidí velmi vhodným spojovacím prvkem. Může sloužit jako její společný jazyk, na jehož základě se posiluje inkluze.

  • Název v anglickém jazyce

    Creating of Inclusive Climate with Use of the Rhythm

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents the main idea, process and results of weekly project ?Rhythm as a bridge between worlds?, realized in summer 2014, where the main goal was to (co)create inclusive climate in the group of intact persons and persons with sensorial impairment within informal education during free time activities. By linking of different worlds (world of hearing people, of deaf and hard of hearing people and people with deafblindness) there played an important role the rhythm, which was beside the specifics of communication of persons with hearing impairment or people with deafblindness (in Czech Sign Language, Lorm alphabet etc.) the main topic of whole project. Not only from the experiences with before realized projects, there is clear that rhythm isfor such a mixed group of people very suitable connecting element. It can be useful like their mutual language, which helps to strengthen the inclusion.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Inkluzívna klíma ako výzva a poslanie : Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie.

  • ISBN

    9788056101766

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    62-74

  • Název nakladatele

    VERBUM

  • Místo vydání

    Ružomberok

  • Místo konání akce

    Levoča

  • Datum konání akce

    1. 1. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku