Vytváření inkluzivního klimatu s využitím rytmu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00076828" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00076828 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vytváření inkluzivního klimatu s využitím rytmu
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek představuje hlavní myšlenku, průběh a výsledky týdenního projektu ?Rytmus jako most mezi světy?, realizovaného v létě 2014, jehož hlavním cílem bylo (spolu)vytváření inkluzivního klimatu ve skupině intaktních osob a osob se smyslovým postiženímv rámci neformálního vzdělávání v průběhu volnočasových aktivit. Při propojování odlišných světů (světa slyšících lidí, neslyšících a nedoslýchavých lidí a lidí s hluchoslepotou) hrál velkou roli rytmus, který byl vedle specifik komunikace osob se sluchovým postižením či osob s hluchoslepotou (zejména v českém znakovém jazyce a prostřednictvím Lormovy abecedy) hlavním tématem celého projektu. Nejen ze zkušeností s podobnými, dříve realizovanými projekty vyplývá, že rytmus je pro takto složenou skupinulidí velmi vhodným spojovacím prvkem. Může sloužit jako její společný jazyk, na jehož základě se posiluje inkluze.
Název v anglickém jazyce
Creating of Inclusive Climate with Use of the Rhythm
Popis výsledku anglicky
The article presents the main idea, process and results of weekly project ?Rhythm as a bridge between worlds?, realized in summer 2014, where the main goal was to (co)create inclusive climate in the group of intact persons and persons with sensorial impairment within informal education during free time activities. By linking of different worlds (world of hearing people, of deaf and hard of hearing people and people with deafblindness) there played an important role the rhythm, which was beside the specifics of communication of persons with hearing impairment or people with deafblindness (in Czech Sign Language, Lorm alphabet etc.) the main topic of whole project. Not only from the experiences with before realized projects, there is clear that rhythm isfor such a mixed group of people very suitable connecting element. It can be useful like their mutual language, which helps to strengthen the inclusion.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Inkluzívna klíma ako výzva a poslanie : Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie.
ISBN
9788056101766
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
62-74
Název nakladatele
VERBUM
Místo vydání
Ružomberok
Místo konání akce
Levoča
Datum konání akce
1. 1. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—