Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Routes, paths and intersections of art and education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00077007" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00077007 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Routes, paths and intersections of art and education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents the results of qualitative research into the interfaces of the development of fine arts and education, performed in the years 2013-14 at the Department of Art Education of the Faculty of Education of Masaryk University, Brno, in the Czech Republic. Examples of artworks and educational events and projects of artists who are also teachers at the university (Hana Stehlíková Babyrádová, Petr Kamenický, Radek Horáček, Masaryk University, Brno) were selected to monitor the analogies, lasting relations and systemic links between the ?past?, ?present? and ?future? of art and education. Art here includes both physical pieces as well as conceptual and intermedial works.

  • Název v anglickém jazyce

    Routes, paths and intersections of art and education

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents the results of qualitative research into the interfaces of the development of fine arts and education, performed in the years 2013-14 at the Department of Art Education of the Faculty of Education of Masaryk University, Brno, in the Czech Republic. Examples of artworks and educational events and projects of artists who are also teachers at the university (Hana Stehlíková Babyrádová, Petr Kamenický, Radek Horáček, Masaryk University, Brno) were selected to monitor the analogies, lasting relations and systemic links between the ?past?, ?present? and ?future? of art and education. Art here includes both physical pieces as well as conceptual and intermedial works.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů