Hudební forma jako princip myšlení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00079178" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00079178 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hudební forma jako princip myšlení
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace se zabývá problematikou hudební formy. Na problém pohlíží jak v kontextu historie, tak i technologie kompoziční praxe. Hlavní linie, kterou autor sleduje, je pohled na problém z pozice organizace času v hudbě. Publikace předkládá vlastní koncepci řešení tohoto problému ve formě vytýčení několika možných způsobů kompozičního myšlení a organizace hudebního materiálu a dále pak jejich následné aplikování na časovou osu. Monografie rozlišuje pět základních způsobů práce s materiálem a jeho aplikaci na časovou osu. Hovoří o principech přiřazovacím, monolitním, evolučním, opakovacím a o principu kontrastu. Tyto principy jsou demonstrovány na řadě příkladů z paradigmatu hudby. Kniha zdůrazňuje, že toto pojetí hudební formy je zajímavé a výhodné svojí otevřeností a tedy i obecnou flexibilitou.
Název v anglickém jazyce
Musical form as principle of thinking
Popis výsledku anglicky
The publication deals with musical forms issue, seen in the context of the history as well as the technology of compositional practice . The main line, examined by the author is the view at the problem from the point of time organisation in music. The publication presents its own conception of solving this problem in the form of delimiting several possible ways of framing compositional thinking and organization of musical material, and then their subsequent application to the timeline. The monograph distinguishes five basic ways of working with the material and its application to the timeline. It deals with the assignment, monolithic, evolutionary, and recurrent principles and the principle of contrast . These principles are demonstrated on several examples of music paradigm. The book emphasizes that this musical form concept is interesting and convenient for its directness and its general flexibility, therefore.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
9788021075665
Počet stran knihy
79
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS knihy
—