Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dějiny Polska v českých učebnicích dějepisu na základních školách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00079249" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00079249 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dějiny Polska v českých učebnicích dějepisu na základních školách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek provádí rozbor zastoupení polských dějin v českých dějepisných učebnicích dvou ucelených řad učebnic v pedagogických nakladatelstvích Scientia v Praze a Nová škola v Brně od 7. do 9. ročníku základních škol. Zamyšlení nad stavem zastoupení polských dějin v uvedených učebnicích opravňuje ke konstatování, že je vcelku úměrné možnostem dějepisného vyučování od raného středověku do současnosti. Učebnice přispívají k posilování obrazu Poláků u české mladé generace. Studie vychází z vědeckého rozboru metodických postupů a archivních dokumentů.

  • Název v anglickém jazyce

    Hiistory of Poland in Czech history textbooks for primary schools

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution analyses the representation of Polish history in Czech textbooks of history on the of two coherent series of textbooks publishing by the Scientia publishing house in Prague and the Nová škola (New School) publishing house in Brno from the 7th to 9th grade of primary school. Thoughts on the state of the representation of Polish history in presented textbooks allow us to state that it is generally commensurate with the possibilities of history teaching from the early Middle Ages to the present. The textbooks contribute to strenghtening of the image of Poles in Czech young generation. The study is based on scientific analysis of methodological approaaches and archival documents.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Vzájemný obraz souseda v polských a českých školních učebnicích

  • ISBN

    9788074645020

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    51-57

  • Počet stran knihy

    180

  • Název nakladatele

    Filozofická fakulta Ostravské univerzity

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS kapitoly