Zjišťování postojů učitelů ke kurikulárním změnám: přehledová studie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00080762" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00080762 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zjišťování postojů učitelů ke kurikulárním změnám: přehledová studie
Popis výsledku v původním jazyce
Implementace kurikulární reformy v rovině školní výuky představuje složitý proces, jehož průběh je podmíněn souhrou různorodých faktorů materiální i nemateriální povahy. Zásadní aspekt v tomto ohledu představují postoje hlavních aktérů kurikulárních změn? učitelů, jež se však mohou lišit v závislosti na konkrétním sociokulturním kontextu. Příspěvek proto usiluje o zmapování dosavadního stavu řešení a poznání problematiky týkající se postojů učitelů ke změnám kurikula a jejich implementaci. Z domácích azahraničních výzkumů je pozornost zaměřena na ty, které se postoji učitelů zabývají ve vztahu k samotným kurikulárním dokumentům (projektované kurikulum) i na ty, které postoje učitelů zkoumají ve vztahu k implementaci kurikulárních změn v praxi (realizované kurikulum). Získané poznatky mají především napomoci k identifikaci faktorů, které mohou mít vliv na ochotu učitelů zavádět změny kurikula.
Název v anglickém jazyce
Exploring teachers' attitudes towards curricular changes: a review paper
Popis výsledku anglicky
Implementation of curricular reform in the context of school instruction is a complex process whose procedure is conditioned by various factors of material and non-material nature. In this respect, attitudes of teachers as key stakeholders of curricularchanges play an essential role in this process and vary in relation to a concrete sociocultural context. Therefore, the paper aims to explore the state of the art of the issue of teachers' attitudes towards the curricular changes and their implementation. The main attention is paid to research studies which deal with teachers' attitudes towards curricular documents (planned curriculum) and towards implementation of curricular changes in practice (realized curriculum). The findings should especially helpidentify factors which can influence teachers' willingness to implement the curricular changes.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů