Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Drawing Expression Used as a Tool for Understanding Adolescents with Conduct Disorder

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00085291" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00085291 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Drawing Expression Used as a Tool for Understanding Adolescents with Conduct Disorder

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Artistic expression can be understood not only as an expression of the child's and the youth's personality, but it also captures the actual artistic expression. Specific differences between individuals, which are caused by one's upbringing and his surroundings or the individual's mental state, are reflected in the distinctive artistic gesture. This project deals with groups of youths from juvenile detention institutions. This artistic expression can be seen as an instrument through which we can get to know and understand the problematic individuals who show occurrence of conduct disorder or frustration. The drawing activity or any other artistic activity in the end becomes a means of communication between myself and the respondent. The artistic expression not only allows us partialy to uncover the depth of the artist, but also uncovers his opinions, attitudes and values which are sometimes unconsciously transformed into art symbols.

  • Název v anglickém jazyce

    Drawing Expression Used as a Tool for Understanding Adolescents with Conduct Disorder

  • Popis výsledku anglicky

    Artistic expression can be understood not only as an expression of the child's and the youth's personality, but it also captures the actual artistic expression. Specific differences between individuals, which are caused by one's upbringing and his surroundings or the individual's mental state, are reflected in the distinctive artistic gesture. This project deals with groups of youths from juvenile detention institutions. This artistic expression can be seen as an instrument through which we can get to know and understand the problematic individuals who show occurrence of conduct disorder or frustration. The drawing activity or any other artistic activity in the end becomes a means of communication between myself and the respondent. The artistic expression not only allows us partialy to uncover the depth of the artist, but also uncovers his opinions, attitudes and values which are sometimes unconsciously transformed into art symbols.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference Evropské pedagogické fórum 2015. Přínosy, výzvy, očekávání

  • ISBN

    9788087952115

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    184-190

  • Název nakladatele

    Magnanimitas

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku