Drawing Expression Used as a Tool for Understanding Adolescents with Conduct Disorder
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00085291" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00085291 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Drawing Expression Used as a Tool for Understanding Adolescents with Conduct Disorder
Popis výsledku v původním jazyce
Artistic expression can be understood not only as an expression of the child's and the youth's personality, but it also captures the actual artistic expression. Specific differences between individuals, which are caused by one's upbringing and his surroundings or the individual's mental state, are reflected in the distinctive artistic gesture. This project deals with groups of youths from juvenile detention institutions. This artistic expression can be seen as an instrument through which we can get to know and understand the problematic individuals who show occurrence of conduct disorder or frustration. The drawing activity or any other artistic activity in the end becomes a means of communication between myself and the respondent. The artistic expression not only allows us partialy to uncover the depth of the artist, but also uncovers his opinions, attitudes and values which are sometimes unconsciously transformed into art symbols.
Název v anglickém jazyce
Drawing Expression Used as a Tool for Understanding Adolescents with Conduct Disorder
Popis výsledku anglicky
Artistic expression can be understood not only as an expression of the child's and the youth's personality, but it also captures the actual artistic expression. Specific differences between individuals, which are caused by one's upbringing and his surroundings or the individual's mental state, are reflected in the distinctive artistic gesture. This project deals with groups of youths from juvenile detention institutions. This artistic expression can be seen as an instrument through which we can get to know and understand the problematic individuals who show occurrence of conduct disorder or frustration. The drawing activity or any other artistic activity in the end becomes a means of communication between myself and the respondent. The artistic expression not only allows us partialy to uncover the depth of the artist, but also uncovers his opinions, attitudes and values which are sometimes unconsciously transformed into art symbols.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference Evropské pedagogické fórum 2015. Přínosy, výzvy, očekávání
ISBN
9788087952115
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
184-190
Název nakladatele
Magnanimitas
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
1. 1. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—