Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cross National Study on Pre-Service Elementary and Science Teachers? Opinions on Science Teaching

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00087200" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00087200 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/62690094:18470/15:50003604

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.researchgate.net/publication/280132351_Cross_national_study_on_pre-service_elementary_and_science_teachers'_opinions_on_science_teaching" target="_blank" >https://www.researchgate.net/publication/280132351_Cross_national_study_on_pre-service_elementary_and_science_teachers'_opinions_on_science_teaching</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.12973/eurasia.2015.1379a" target="_blank" >10.12973/eurasia.2015.1379a</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Cross National Study on Pre-Service Elementary and Science Teachers? Opinions on Science Teaching

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cross national study on opinions on science teaching was revealed on a sample of 1799 (596 males, 1203 females) pre-service elementary and science teachers? enrolled in various departments at selected universities in Croatia, Czech Republic, Lithuania, Slovakia, Slovenia and Turkey. Three factors explaining 43.4% of variance were extracted from a pool of 22 items of affirmative statements. In combination with all three factors it was possible to construct a ghost teacher. Such teacher, constructed fromthe study, recognizes the importance of active student-centred teaching with respect to culture of the society, both in content and values, but will in practice teach with high achievements in mind and teacher centred practice as a vehicle towards success. Differences between teachers from different countries, between genders and between study tracks are statistically significant. The most influential factor determining opinions is the dominant teaching culture of the country.

  • Název v anglickém jazyce

    Cross National Study on Pre-Service Elementary and Science Teachers? Opinions on Science Teaching

  • Popis výsledku anglicky

    Cross national study on opinions on science teaching was revealed on a sample of 1799 (596 males, 1203 females) pre-service elementary and science teachers? enrolled in various departments at selected universities in Croatia, Czech Republic, Lithuania, Slovakia, Slovenia and Turkey. Three factors explaining 43.4% of variance were extracted from a pool of 22 items of affirmative statements. In combination with all three factors it was possible to construct a ghost teacher. Such teacher, constructed fromthe study, recognizes the importance of active student-centred teaching with respect to culture of the society, both in content and values, but will in practice teach with high achievements in mind and teacher centred practice as a vehicle towards success. Differences between teachers from different countries, between genders and between study tracks are statistically significant. The most influential factor determining opinions is the dominant teaching culture of the country.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education

  • ISSN

    1305-8215

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    713-723

  • Kód UT WoS článku

    000359237700001

  • EID výsledku v databázi Scopus