Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Začínající učitelé a drop-out

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00088305" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00088305 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11547&lang=cs" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11547&lang=cs</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Začínající učitelé a drop-out

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jedním z faktorů ovlivňujících kvalitu vzdělávání je nedostatek učitelů, způsobený mj. vzrůstající mírou ztráty kvalifikovaných učitelů způsobené jejich odchodem z profese či přechodem na jinou školu, tzv. drop-outem. Nejohroženější profesní skupinou jsou přitom učitelé–novicové. Text nabízí literární přehled studií drop-outu začínajících učitelů v různých kulturních rámcích. Analýza studií byla zaměřena (1) na míru drop-outu začínajících učitelů a (2) na faktory, které drop-out způsobují, a to zejména na kontextuální proměnné – tzv. objektivní determinanty profesní dráhy v učitelství. Výsledky mohou být informativní pro českou odbornou veřejnost, pedagogický výzkum i vzdělávací politiku, které zatím drop-outu příliš pozornosti nevěnují. Cílem článku je proto iniciovat odbornou diskusi a výzkum k problematice drop-outu začínajících učitelů u nás.

  • Název v anglickém jazyce

    Novice teachers and drop-out

  • Popis výsledku anglicky

    One of the factors influencing the quality of education is teacher shortage, caused, among other factors, also by an increasing rate of attrition of qualified teachers who drop-out from teaching profession or from their schools. The most vulnerable professional group are novice teachers. The text offers a literature review of studies focusing on novice teacher drop-out in different cultural contexts. The analysis of the studies aimed at (1) rate of novice teacher drop-out and (2) factors that cause drop-out, especially contextual variables, so-called objective determinants of teacher career path. The results can be informative for Czech experts, educational research and educational policy that have not paid too much attention to drop-out so far. The aim of the text is to initiate professional discussion and research concerning novice teacher drop-out in the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA15-12956S" target="_blank" >GA15-12956S: Jaký význam má kontext: objektivní determinanty socializace začínajících učitelů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2016

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    386-407

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus