PLANTOGRAPHY OF CHILDREN OF PRIMARY SCHOOL - COMPARING OF PLANTOGRAMS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00089456" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00089456 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://conference.fsps.muni.cz/media/10670/proceedings_ick_2015_2.pdf" target="_blank" >http://conference.fsps.muni.cz/media/10670/proceedings_ick_2015_2.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
PLANTOGRAPHY OF CHILDREN OF PRIMARY SCHOOL - COMPARING OF PLANTOGRAMS
Popis výsledku v původním jazyce
The goal of the research is to find out if plantogram formed by putting colour on foot (a terrain method) is comparable with plantogram formed on podoscope (a laboratory method). Five chosen terrain methods Mayer´s mothod, Method segments, Method index, Chippaux – Šmiřák method, Clark angle (Vařeka, 2009), The visual – range of Klement in Urban (2000) were used in solution of diagnostics of a state of foot arch and visual range created by Josef Klement. I had compared results of individual terrain methods and visual range of plantogram formed by putting colour on foot with results of individual terrain methods and visual range of plantogram formed by podoscope. More than 63% of similarity between these two differently formed plantograms (a similarity in results of terrain methods and visual range) as a result of measuring and more than 73% of plantograms was identical in visual range (the most important accordance is in shape of plantogram).
Název v anglickém jazyce
PLANTOGRAPHY OF CHILDREN OF PRIMARY SCHOOL - COMPARING OF PLANTOGRAMS
Popis výsledku anglicky
The goal of the research is to find out if plantogram formed by putting colour on foot (a terrain method) is comparable with plantogram formed on podoscope (a laboratory method). Five chosen terrain methods Mayer´s mothod, Method segments, Method index, Chippaux – Šmiřák method, Clark angle (Vařeka, 2009), The visual – range of Klement in Urban (2000) were used in solution of diagnostics of a state of foot arch and visual range created by Josef Klement. I had compared results of individual terrain methods and visual range of plantogram formed by putting colour on foot with results of individual terrain methods and visual range of plantogram formed by podoscope. More than 63% of similarity between these two differently formed plantograms (a similarity in results of terrain methods and visual range) as a result of measuring and more than 73% of plantograms was identical in visual range (the most important accordance is in shape of plantogram).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
10th INTERNATIONAL CONFERENCE ON KINANTHROPOLOGY "Sport and Quality of Life"
ISBN
9788021081291
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
448-455
Název nakladatele
Masaryk univerzity
Místo vydání
Masaryk univerzity
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
18. 11. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000389890200045