Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

PLANTOGRAPHY OF CHILDREN OF PRIMARY SCHOOL - COMPARING OF PLANTOGRAMS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00089456" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00089456 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://conference.fsps.muni.cz/media/10670/proceedings_ick_2015_2.pdf" target="_blank" >http://conference.fsps.muni.cz/media/10670/proceedings_ick_2015_2.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    PLANTOGRAPHY OF CHILDREN OF PRIMARY SCHOOL - COMPARING OF PLANTOGRAMS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The goal of the research is to find out if plantogram formed by putting colour on foot (a terrain method) is comparable with plantogram formed on podoscope (a laboratory method). Five chosen terrain methods Mayer´s mothod, Method segments, Method index, Chippaux – Šmiřák method, Clark angle (Vařeka, 2009), The visual – range of Klement in Urban (2000) were used in solution of diagnostics of a state of foot arch and visual range created by Josef Klement. I had compared results of individual terrain methods and visual range of plantogram formed by putting colour on foot with results of individual terrain methods and visual range of plantogram formed by podoscope. More than 63% of similarity between these two differently formed plantograms (a similarity in results of terrain methods and visual range) as a result of measuring and more than 73% of plantograms was identical in visual range (the most important accordance is in shape of plantogram).

  • Název v anglickém jazyce

    PLANTOGRAPHY OF CHILDREN OF PRIMARY SCHOOL - COMPARING OF PLANTOGRAMS

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of the research is to find out if plantogram formed by putting colour on foot (a terrain method) is comparable with plantogram formed on podoscope (a laboratory method). Five chosen terrain methods Mayer´s mothod, Method segments, Method index, Chippaux – Šmiřák method, Clark angle (Vařeka, 2009), The visual – range of Klement in Urban (2000) were used in solution of diagnostics of a state of foot arch and visual range created by Josef Klement. I had compared results of individual terrain methods and visual range of plantogram formed by putting colour on foot with results of individual terrain methods and visual range of plantogram formed by podoscope. More than 63% of similarity between these two differently formed plantograms (a similarity in results of terrain methods and visual range) as a result of measuring and more than 73% of plantograms was identical in visual range (the most important accordance is in shape of plantogram).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    10th INTERNATIONAL CONFERENCE ON KINANTHROPOLOGY "Sport and Quality of Life"

  • ISBN

    9788021081291

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    448-455

  • Název nakladatele

    Masaryk univerzity

  • Místo vydání

    Masaryk univerzity

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    18. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000389890200045