Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Shaping the Attitudes to Music Folklore in the Youth (The Chosen Aspects of the Research in the Context of School Practice)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00093498" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00093498 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ped.muni.cz/wmus/studium/sborniky/me_terra_cognita.pdf" target="_blank" >http://www.ped.muni.cz/wmus/studium/sborniky/me_terra_cognita.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8443-2016" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P210-8443-2016</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Shaping the Attitudes to Music Folklore in the Youth (The Chosen Aspects of the Research in the Context of School Practice)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The research into the attitudes to folklore in the youth was conducted in 14-15-year old, and partly 16-year-old youth at elementary schools and grammar schools in nine Moravian localities. The method of musically-aesthetic experiment was used with the employment of music (sound) questionnaire technique. The choice of the respondents file was done according to age criteria, type of the school, geographic location, demographic and cultural specifics of the locality.

  • Název v anglickém jazyce

    Shaping the Attitudes to Music Folklore in the Youth (The Chosen Aspects of the Research in the Context of School Practice)

  • Popis výsledku anglicky

    The research into the attitudes to folklore in the youth was conducted in 14-15-year old, and partly 16-year-old youth at elementary schools and grammar schools in nine Moravian localities. The method of musically-aesthetic experiment was used with the employment of music (sound) questionnaire technique. The choice of the respondents file was done according to age criteria, type of the school, geographic location, demographic and cultural specifics of the locality.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Music Education - Terra Cognita?

  • ISBN

    9788021084438

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    100-115

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000434802500011