Didaktika odborných technických předmětů na středních školách v České republice - historie, současnost a perspektivy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00093504" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00093504 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Didaktika odborných technických předmětů na středních školách v České republice - historie, současnost a perspektivy
Popis výsledku v původním jazyce
Přehledová studie se zabývá vznikem a historickým vývojem oborové didaktiky technických předmětů na středních školách v České republice, provádí analýzu jejího současného stavu a ukazuje možné směry jejího dalšího vývoje. S ohledem na rozsah dané problematiky je pozornost zaměřena na klíčové momenty, které charakterizují hlavní tendence vývoje této oborové didaktiky s důrazem na význam vědeckovýzkumné činnosti v této oblasti. Příspěvek představuje i vybraná výzkumná zjištění k problematice výukových metod a technické tvořivosti žáků v odborných technických předmětech na středních školách v České republice.
Název v anglickém jazyce
Theory of teaching of technical subjects at secondary schools in Czech republic - History, Present and Perspectives
Popis výsledku anglicky
This survey study deals with the origin and development of didactics of technical subjects in secondary schools in the Czech Republic, performs an analysis of the current situation and indicates possible directions of further development. Given the scope of the issue, attention is focused on key moments that characterize the main trends of didactics with emphasis on the importance of scientific research activities in this field. The contribution also presents selected research findings on the issue of teaching methods and technical creativity of students in vocational technical subjects at secondary schools in the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
10. didaktická konferencia, zborník prispevkov, Dubnica nad Váhom, 13. april 2016
ISBN
9788089732678
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
60-66
Název nakladatele
Dubnický technologický inštitút
Místo vydání
Dubnica nad Váhom
Místo konání akce
Dubnica nad Váhom
Datum konání akce
13. 4. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—