Music Culture of Contemporary Young People in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00093684" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00093684 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.ped.muni.cz/wmus/studium/sborniky/me_terra_cognita.pdf" target="_blank" >http://www.ped.muni.cz/wmus/studium/sborniky/me_terra_cognita.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8443-2016" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P210-8443-2016</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Music Culture of Contemporary Young People in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The paper discusses music culture of Czech pupils and students regarding the teaching of music education.Pupils learning music at elementary art and music schools end their studies after completing the first cycle and do not continue developing their skills further although this moment tends to have the greatest impact on the future direction of an individual’s development and his/her skills. Partial results from an empirical research published by a team of the Department of Music, Faculty of Education, Brno is compared with data that are continuously collected by the Czech School Inspectorate.
Název v anglickém jazyce
Music Culture of Contemporary Young People in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The paper discusses music culture of Czech pupils and students regarding the teaching of music education.Pupils learning music at elementary art and music schools end their studies after completing the first cycle and do not continue developing their skills further although this moment tends to have the greatest impact on the future direction of an individual’s development and his/her skills. Partial results from an empirical research published by a team of the Department of Music, Faculty of Education, Brno is compared with data that are continuously collected by the Czech School Inspectorate.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Music Education – Terra Cognita?
ISBN
9788021084438
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
52-62
Název nakladatele
Masaryk University
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000434802500005