Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Music Culture of Contemporary Young People in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00093684" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00093684 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ped.muni.cz/wmus/studium/sborniky/me_terra_cognita.pdf" target="_blank" >http://www.ped.muni.cz/wmus/studium/sborniky/me_terra_cognita.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8443-2016" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P210-8443-2016</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Music Culture of Contemporary Young People in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper discusses music culture of Czech pupils and students regarding the teaching of music education.Pupils learning music at elementary art and music schools end their studies after completing the first cycle and do not continue developing their skills further although this moment tends to have the greatest impact on the future direction of an individual’s development and his/her skills. Partial results from an empirical research published by a team of the Department of Music, Faculty of Education, Brno is compared with data that are continuously collected by the Czech School Inspectorate.

  • Název v anglickém jazyce

    Music Culture of Contemporary Young People in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The paper discusses music culture of Czech pupils and students regarding the teaching of music education.Pupils learning music at elementary art and music schools end their studies after completing the first cycle and do not continue developing their skills further although this moment tends to have the greatest impact on the future direction of an individual’s development and his/her skills. Partial results from an empirical research published by a team of the Department of Music, Faculty of Education, Brno is compared with data that are continuously collected by the Czech School Inspectorate.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Music Education – Terra Cognita?

  • ISBN

    9788021084438

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    52-62

  • Název nakladatele

    Masaryk University

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000434802500005