Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

TAKING THE DISTANCE OUT OF ''DISTANCE LEARNING'' THROUGH TECHNOLOGY

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00093799" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00093799 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.csvs.cz/konference/disco2016/Disco2016-sbornik.pdf" target="_blank" >http://www.csvs.cz/konference/disco2016/Disco2016-sbornik.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    TAKING THE DISTANCE OUT OF ''DISTANCE LEARNING'' THROUGH TECHNOLOGY

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The term distance learning as we know it no longer applies to modern trends in education. Distance learning today allows learners to be much closer to their teacher than in most regular face-to-face lessons. With such opportunities as web-conferencing, social networks, educational videos etc., students are brought right into the learning process through an innovative and inclusive way of learning. Modern tools provide students with unique opportunities for developing their skills. One such tool is a web-based application called Verso. The aim of this paper is to explore the potential of technological tools designed for distance learning, specifically the ones promoting the skill of asking questions. Inspired by the Right Question Institute, the paper will present the importance of asking questions and ways and approaches of incorporating this skill into the curriculum.

  • Název v anglickém jazyce

    TAKING THE DISTANCE OUT OF ''DISTANCE LEARNING'' THROUGH TECHNOLOGY

  • Popis výsledku anglicky

    The term distance learning as we know it no longer applies to modern trends in education. Distance learning today allows learners to be much closer to their teacher than in most regular face-to-face lessons. With such opportunities as web-conferencing, social networks, educational videos etc., students are brought right into the learning process through an innovative and inclusive way of learning. Modern tools provide students with unique opportunities for developing their skills. One such tool is a web-based application called Verso. The aim of this paper is to explore the potential of technological tools designed for distance learning, specifically the ones promoting the skill of asking questions. Inspired by the Right Question Institute, the paper will present the importance of asking questions and ways and approaches of incorporating this skill into the curriculum.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DisCo 2016: Towards open education and information societ: 11th conference reader

  • ISBN

    9788086302621

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    7-11

  • Název nakladatele

    Center for Higher Education Study

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    1. 1. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000390841900002