Persuasion in Religious Discourse: Enhancing Credibility in Sermon Titles and Openings
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00095347" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00095347 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://katedry.ped.muni.cz/anglictina/wp-content/uploads/sites/2/2018/01/discourse-and-interaction_2_2017_01-adam.pdf" target="_blank" >https://katedry.ped.muni.cz/anglictina/wp-content/uploads/sites/2/2018/01/discourse-and-interaction_2_2017_01-adam.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/DI2017-2-5" target="_blank" >10.5817/DI2017-2-5</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Persuasion in Religious Discourse: Enhancing Credibility in Sermon Titles and Openings
Popis výsledku v původním jazyce
Since the emergence of the Aristotelian idea of appeal within the framework of his understanding of poetics, the concepts of ethos, pathos, and logos have indicated the essence of what came to be labelled much later as persuasive strategies. Although persuasion seems to be present in virtually all text types and registers, in many ways it is the religious discourse that utilises persuasion as one of its pivotal instruments to convince the audience of the veracity of the doctrine presented through it. The present paper explores scripted sermons, particularly sermon titles and opening passages, in terms of the persuasive strategies employed. The main emphasis is placed on how particular linguistic realisations of persuasion enhance the credibility of the message.
Název v anglickém jazyce
Persuasion in Religious Discourse: Enhancing Credibility in Sermon Titles and Openings
Popis výsledku anglicky
Since the emergence of the Aristotelian idea of appeal within the framework of his understanding of poetics, the concepts of ethos, pathos, and logos have indicated the essence of what came to be labelled much later as persuasive strategies. Although persuasion seems to be present in virtually all text types and registers, in many ways it is the religious discourse that utilises persuasion as one of its pivotal instruments to convince the audience of the veracity of the doctrine presented through it. The present paper explores scripted sermons, particularly sermon titles and opening passages, in terms of the persuasive strategies employed. The main emphasis is placed on how particular linguistic realisations of persuasion enhance the credibility of the message.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA17-16195S" target="_blank" >GA17-16195S: Persvaze v anglickém a českém specializovaném diskurzu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Discourse and Interaction
ISSN
1802-9930
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
5-25
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85049101631