Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Persuasion in Religious Discourse: Enhancing Credibility in Sermon Titles and Openings

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00095347" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00095347 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://katedry.ped.muni.cz/anglictina/wp-content/uploads/sites/2/2018/01/discourse-and-interaction_2_2017_01-adam.pdf" target="_blank" >https://katedry.ped.muni.cz/anglictina/wp-content/uploads/sites/2/2018/01/discourse-and-interaction_2_2017_01-adam.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/DI2017-2-5" target="_blank" >10.5817/DI2017-2-5</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Persuasion in Religious Discourse: Enhancing Credibility in Sermon Titles and Openings

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Since the emergence of the Aristotelian idea of appeal within the framework of his understanding of poetics, the concepts of ethos, pathos, and logos have indicated the essence of what came to be labelled much later as persuasive strategies. Although persuasion seems to be present in virtually all text types and registers, in many ways it is the religious discourse that utilises persuasion as one of its pivotal instruments to convince the audience of the veracity of the doctrine presented through it. The present paper explores scripted sermons, particularly sermon titles and opening passages, in terms of the persuasive strategies employed. The main emphasis is placed on how particular linguistic realisations of persuasion enhance the credibility of the message.

  • Název v anglickém jazyce

    Persuasion in Religious Discourse: Enhancing Credibility in Sermon Titles and Openings

  • Popis výsledku anglicky

    Since the emergence of the Aristotelian idea of appeal within the framework of his understanding of poetics, the concepts of ethos, pathos, and logos have indicated the essence of what came to be labelled much later as persuasive strategies. Although persuasion seems to be present in virtually all text types and registers, in many ways it is the religious discourse that utilises persuasion as one of its pivotal instruments to convince the audience of the veracity of the doctrine presented through it. The present paper explores scripted sermons, particularly sermon titles and opening passages, in terms of the persuasive strategies employed. The main emphasis is placed on how particular linguistic realisations of persuasion enhance the credibility of the message.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA17-16195S" target="_blank" >GA17-16195S: Persvaze v anglickém a českém specializovaném diskurzu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Discourse and Interaction

  • ISSN

    1802-9930

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    5-25

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85049101631