Comma as punctuation device in Czech secondary school students’ English essays
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00099815" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00099815 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://vsers.cz/wp-content/uploads/2017/12/auspicia2017-34.pdf" target="_blank" >https://vsers.cz/wp-content/uploads/2017/12/auspicia2017-34.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Comma as punctuation device in Czech secondary school students’ English essays
Popis výsledku v původním jazyce
This paper studies comma usage in Czech secondary school Maturita essays with a view to determining to what extent Czech punctuation rules based on syntactic aspects are transferred into English. For this reason corpus-informed research on the comma use in compound, complex and simple sentences was carried out; the vagueness of rules regarding English punctuation was investigated, and the disambiguating function of the comma in English highlighted. The authors tentatively conclude that secondary school teachers, in addition to teaching pedagogical rules of thumb regarding punctuation conventions, should focus more on contextualised, meaning-making potential of the comma.
Název v anglickém jazyce
Comma as punctuation device in Czech secondary school students’ English essays
Popis výsledku anglicky
This paper studies comma usage in Czech secondary school Maturita essays with a view to determining to what extent Czech punctuation rules based on syntactic aspects are transferred into English. For this reason corpus-informed research on the comma use in compound, complex and simple sentences was carried out; the vagueness of rules regarding English punctuation was investigated, and the disambiguating function of the comma in English highlighted. The authors tentatively conclude that secondary school teachers, in addition to teaching pedagogical rules of thumb regarding punctuation conventions, should focus more on contextualised, meaning-making potential of the comma.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Auspicia
ISSN
1214-4967
e-ISSN
—
Svazek periodika
14
Číslo periodika v rámci svazku
3-4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
34
Strana od-do
109-142
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—